Podróże mocno zdrożeją
Aktualnosci BIZNES Transport

Podróże mocno zdrożeją

Tak twierdzi szef linii lotniczej Ryanair. Według Michael’a O’Leary inflacja, mniejsza liczba lotów, nowe obciążenia podatkowe oraz wzrost zapotrzebowania na podróże będą powodować wzrost ceny biletów lotniczych w Europie.

O’Leary: konkurencyjne linie lotnicze musiały z powodu pandemii zredukować swoje floty. W wyniku upadku Thomasa Cooka z rynku zniknęło 6 milionów miejsc w samolotach rocznie, przez bankructwo Flybe osiem milionów, Norwegiana prawie 24 miliony, a Alitalia zmniejszyła swoją flotę o 40 procent. W 2022 roku, w Europie przepustowość na trasach europejskich będzie o około 20 procent mniejsza, a chęć podróżowania wystrzeli

Ryanair planuje w przyszłym roku otworzyć nową bazę na międzynarodowym lotnisku w Newcastle. Tymczasem jego rywal, EasyJet, zamknął swoje bazy na lotniskach w Stansted, London Southend i Newcastle, a od 1 listopada Ryanair zaprzestanie wszelkich operacji z Southend.

Ekonomiści przewidują, że inflacja będzie rosła jeszcze do końca tego roku, co według szefa Ryanair jest czynnikiem zwiększającym ceny biletów lotniczych, a także groźbą wzrostu podatków ekologicznych.

Linie lotnicze mocno ucierpiały z powodu blokad i ograniczeń w podróżach na całym świecie, co spowodowało wiele cięć w zatrudnieniu. EasyJet ogłosił w maju, że zaplanował zwolnienie do 4500 pracowników. Wprawdzie ponownie lata z pasażerami, ale nie spodziewa się, że uda się osiągnąć popyt z 2019 roku przed rokiem 2023.

Tymczasem w Polsce linie lotnicze nie tylko odbudowują siatkę połączeń sprzed pandemii, ale ogłaszają nowe trasy, zakładają nowe bazy (Wizz Air), ściągają dodatkowe samoloty (Ryanair) i rekrutują pilotów, stewardesy i stewardów (Wizz Air i Ryanair).

Z kolei Włosi powołali nową linię lotniczą w miejsce zbankrutowanej Alitalii. ITA zacznie działalność 15 października, zatrudni część z 11 tysięcy pracowników swej poprzedniczki.

Jak wyjaśnia szef Ryanaira, konkurencyjne linie lotnicze musiały z powodu pandemii zredukować swoje floty. W wyniku upadku Thomasa Cooka z rynku zniknęło 6 milionów miejsc w samolotach rocznie, przez bankructwo Flybe osiem milionów, Norwegiana prawie 24 miliony, a Alitalia zmniejszyła swoją flotę o 40 procent.

źródło: materiały prasowe

 

 

 

 

 

Post Comment

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

%d bloggers like this: