Urząd Turystyki Tajlandii (TAT) zapewnia, że jego strategia marketingowa i polityka mają na celu promocję Tajlandii i umacnianie jej pozycji w świecie, ponieważ „cel jakościowy” objawił się zeszłorocznym sukcesem i zdecydowanie sprzeciwia się jakiejkolwiek formie turystyki seksualnej.
Pan Yuthasak Supasorn, gubernator TAT, powiedział: „Jako oficjalny organ tajskiego rządu promujący Tajlandię wśród turystów międzynarodowych i lokalnych, jednocześnie wspierając rozwój przemysłu turystycznego w kraju przez prawie 58 lat, naszą misją jest podkreślenie znaczenia turystyki dla krajowego rozwoju gospodarczego, tworzenie miejsc pracy, dystrybucję dochodów i ważną rolę, jaką odgrywa w zwiększaniu integracji społecznej i ochronie środowiska.
Pan Yuthasak dodał także, że „W ciągu ostatnich kilku lat TAT aktywnie skupiał się na promowaniu Tajlandii jako” jakościowego miejsca wypoczynku „, które podkreśla nową erę turystyki mierzoną wydatkami turystów, średnią długością pobytu i ogólną jakością pobytu. wrażenia gości. ”
TAT zwiększyła wysiłki na rzecz koordynacji ze wszystkimi zainteresowanymi organami i organizacjami w sektorze publicznym i prywatnym w celu lepszego zrozumienia turystyki w Tajlandii i ugruntowanej pozycji tego kraju jako „wysokiej jakości miejsca turystycznego”.
Tymczasem Ministerstwo Spraw Zagranicznych Tajlandii wystąpiło o oficjalną akcję przeciwko bezpodstawnemu komentarzowi ministra turystyki Gambii w sprawie turystyki w Tajlandii. Formalny list protestacyjny został złożony przez ambasadę Tajlandii w Republice Senegalu, która jest również odpowiedzialna za sąsiednią Gambię, oraz Ambasadę Tajlandii w Malezji, gdzie Wysoka Komisja Gambii zajmuje się również Tajlandią.
Ciągłe wysiłki Tajlandii zmierzające do przejścia z turystyki masowej do „jakościowej” z powodzeniem przynoszą pozytywne wyniki, a Królestwo trzecie zajmuje trzecie miejsce w globalnych przychodach z turystyki na rok 2017 według Światowej Organizacji Turystyki ONZ (UNWTO).
W ubiegłym roku tajski przemysł turystyczny odnotował najwyższe przychody w swojej historii, osiągając wpływy z turystyki w wysokości 1,82 biliona bahtów (53,76 miliarda dolarów), co stanowi wzrost o 11,66 procent rok do roku, z 35,3 miliona międzynarodowych przyjazdów turystycznych (wzrost o 8,7 procent) . Przychody z turystyki krajowej osiągnęły także 595,5 mld bahtów (20,5 mld USD) z 192,2 mln podróży.
W 2017 r. TAT nadal podkreślał rynki niszowe, w tym turystykę sportową, zdrowie i dobre samopoczucie, śluby i miesiące miodowe oraz podróżujące kobiety. W tym roku trwają prace nad nowymi inicjatywami marketingowymi i zrewitalizowanymi produktami i usługami turystycznymi.
W ramach Amazing Thailand, najnowsza koncepcja marketingowa TAT „Open to the New Shades” zachęca podróżnych z całego świata do korzystania z istniejących produktów turystycznych i atrakcji poprzez nowe perspektywy. To od gastronomii, przyrody i plaży, sztuki i rzemiosła, kultury i tajskiego lokalnego stylu życia. (TC)