Air France prezentuje swoje nowe kabiny – Ekonomiczną i Premium. Inwestycja warta 150 mln euro w produkt pokładowy na dalekich trasach w 15 Airbusach A330. Nowe rozwiązania będą dostępne na rynku już od stycznia 2019 roku.
Warszawa, 27.09.2018 r. – W tym tygodniu, podczas targów turystycznych IFTM Top Resa, linie Air France po raz pierwszy zaprezentowały swoje zrewolucjonizowane kabiny Klasy Ekonomicznej i Ekonomicznej Premium, które będą sukcesywnie wprowadzane na rynek od stycznia 2019 r. Linia wymieni fotele na nowy model, zmienią się też elementy serwisu pokładowego, osobiste ekrany przy fotelach i wystrój kabin. Na podróżnych czekają również nowe, designerskie akcesoria oraz przede wszystkim – pokładowy internet. W pierwszej kolejności w nowy produkt zostanie wyposażonych 15 Airbusów A330, a docelowo rewitalizacja kabin obejmie całą długodystansową flotę francuskiego przewoźnika. Inwestycja warta 150 mln euro ma na celu większy komfort pasażerów i poprawę ogólnego doświadczenia z podróży Air France.
„Dzisiaj świętujemy wprowadzenie na rynek nowych produktów i usług, które będą dostępne w kabinach Klasy Ekonomicznej i Ekonomicznej Premium na lotach dalekiego zasięgu. Oddajemy do użytku zupełnie zmodernizowane kabiny, aby nasi pasażerowie mogli doświadczyć jeszcze bardziej komfortowych i relaksujących podróży. Ta inwestycja w produkt pokładowy w samolotach Airbus A330 warta 150 milionów euro jest kolejnym, ważnym krokiem w naszej długofalowej strategii dotyczącej standardu podróży, którą realizujemy od 2014 roku.” – powiedziała Anne Rigail, Wiceprezes ds. Klienta w Air France.
Kabina Ekonomiczna – komfort dla każdego
Nowy, wygodniejszy fotel w Klasie Ekonomicznej to:
- większa odległość między podłokietnikami (44 cm);
- szerokie i wzmocnione specjalną pianką ergonomiczne siedzisko;
- odchylenie oparcia do 118 °;
- 79 cm miejsca na nogi;
- większy stolik;
- duży ekran dotykowy najnowszej generacji 16:9 o przekątnej 11,7 cala (29,8 cm)
Każdy nowy fotel w Klasie Ekonomicznej umożliwia korzystanie z urządzeń elektronicznych przez cały czas lotu, ponieważ został wyposażony w port USB i gniazdko elektryczne. Tradycyjnie od momentu wejścia do samolotu, przy każdym fotelu dostępne są słuchawki umożliwiające korzystanie z systemu rozrywki pokładowej. W końcu również pasażerowie będą mogli korzystać z WI-FI, które jest stopniowo instalowane w samolotach Air France.*
Co więcej, na podróżnych czeka designerski wystrój kabin i nowe akcesoria. Zagłówki foteli i poduszki kabinowe zdobi ciemnoniebieska, monochromatyczna tkanina sygnowana „akcentem” – symbolem marki Air France. Kolejnym, praktycznym elementem wyposażenia jest czerwony, miękki koc – również w firmowych barwach linii, a dopełnieniem komfortu snu – maska na oczy. Tym razem każdą maskę zdobią inne, kolorowe wzory, inspirowane symbolami miejsc, do których lata Air France, dzięki czemu ten przydatny drobiazg stał się prawdziwie kolekcjonerską pamiątką z podróży.
Premium Economy – komfort, przestrzeń i elegancja
Kabiny Premium Economy zmodernizowano przede wszystkim z myślą o dodatkowej wygodzie i przestrzeni, do dyspozycji pasażerów. Główną rolę odgrywa tu nowy fotel.
Nowy fotel w Premium Economy to:
- oparcie odchylające się do 130° w sztywnej obudowie – pomocnej w tym, aby pasażerowie nie naruszali swojej osobistej przestrzeni, nawet po całkowitym rozłożeniu fotela;
- miękkie, wygodne siedzisko fotela o szerokości 48.3 cm – najszersze na rynku w swojej klasie;
- odległość między rzędami foteli i przestrzeń na nogi to 102 cm;
- system podparcia lędźwiowego, który dostosowuje kształt oparcia do fizjonomii pasażera;
- dodatkowe schowki na bagaże podręczne;
- a szersze podparcie pod nogi;
- nowoczesny 13,3-calowy (33,9 cm) ekran HD;
- szersze, skórzane podłokietniki.
Fotel jest wyposażony w 2 porty USB i gniazdko elektryczne, a pasażerowie korzystają z dostępu do pokładowego WI-FI i oczywiście indywidualnego systemu rozrywki, na który składa się ponad 1200 godzin rozrywki w postaci filmów, muzyki, gier, a nawet zajęć medytacyjnych.
W kabinie Premium Economy zestaw do spania składa się z czerwonej puchowej poduszki i granatowego koca. Gościom tej klasy Air France oferuje również designerskie zestawy kosmetyków i akcesoriów podróżnych, którym linia nadaje nowy image co 6 miesięcy.
Drobiazgi, które się liczą
Poza wymianą foteli oraz zmianą kolorystyki i designu kabin, Air France zaplanował dodatkowo liczne drobiazgi umilające podróż. Zaraz po wejściu na pokład pasażerowie są witani „oshibori” – czyli małym, wilotnym ręcznikiem do odswieżenia rąk. Jest to miły gest powitania zaczerpnięty z tradycji japońskiej. Po nim następuje nawiązanie do kultury francuskiej – aperitif w postaci szampana, w nowo zaprojektowanych kieliszkach.
Posiłki w czasie lotu są serwowane na nowej zastawie projektu Eugeni Quillet. Naczynia są wykonane z czarnego tworzywa i podlegają recyklingowi.
Na posiłek w tradycyjnym francuskim stylu, którym częstowani są pasażerowie klasy Ekonomicznej skłąda się przystawka, danie główne, deser i sery. W kabinie Premium Economy przystawka i deser są inspirowane menu Klasy Biznes. Posiłkom towarzyszą obowiązkowo francuskie wina.
Na lotach dłuższych niż 8,5 godziny, poza tradycyjnym serwisem pokładowym, na pasażerów czeka kolejna nowość – przekąski „My Little Gourmandises”, dostępne w barach samoobsługowych na pokładzie.
Dodatkowo podczas długich lotów – od 8,5 do 10, 5 godzin, drugi posiłek – najczęściej śniadanie – jest oferowane teraz w praktycznej torbie „Bon Appétit”, która zawiera zestaw przekąsek, do zjedzenia w samolocie lub zabrania na później.
Ostatnim nowym akcentem na zakończenie podróży są cukierki we francuskim stylu, którymi pasażerowie są częstowani w ramach drobnego podziękowania za wspólny lot.
Nowości będzie można doświadczyć podróżując w przyszłym roku na wybranych trasach międzykontynentalnych Air France w kabinach Ekonomicznej i Premium.**
*Atualnie Air France oferuje WI-FI na pokładach samolotów Boeing 787. Wkrótce internet będzie też stopniowo wprowadzany w samolotach Airbus A330 oraz Boeing 777.
**Początkowo dotyczy tras obsługiwanych przez jeden z 15 samolotów typu Airbus A330, które zostaną zmodernizowane jako pierwsze.
Air France
Air France, francuski przewoźnik lotniczy o globalnym zasięgu z aspiracją do świadczenia usług zgodnie z najwyższymi standardami i troską o pełny komfort pasażerów podczas każdego lotu na trasach we Francji, w Europie i na świecie.
Air France KLM
Od 2004 roku, Air France i KLM Royal Dutch Airlines tworzą jeden z największych sojuszy w transporcie lotniczym – Grupę AIR FRANCE KLM. Grupa AIR FRANCE KLM jest czołowym graczem w branży transportu lotniczego i niekwestionowanym liderem w obsłudze rejsów dalekiego zasięgu do i z Europy. Jej głównym obszarem działalności jest transport pasażerów, towarów oraz obsługa techniczna samolotów.
Obydwie linie dysponują potężną siatką połączeń na trasach dalekiego zasięgu, realizowanych z Europy.
W 2018 roku, Grupa AIR FRANCE KLM oferuje pasażerom połączenia do 314 miast w 116 krajach. Flota Grupy liczy obecnie 534 samoloty. W 2017 roku z jej usług skorzystało 99 mln pasażerów podróżując poprzez 2 lotniska bazowe (tzw. hub): Paris-Charles de Gaulle i Amsterdam-Schiphol.
Do Grupy należy wiodący w Europie program lojalnościowy Flying Blue, liczący już ponad 27 mln członków.
Air France KLM wspólnie z partnerskimi liniami – Delta i Alitalia – tworzą największe transatlantyckie joint venture, które obsługuje ponad 270 lotów dziennie. Linie Air France i KLM należą do sojuszu SkyTeam, który zrzesza 20 przewoźników lotniczych. Za pośrednictwem SkyTeam pasażerowie zyskują szeroki dostęp do globalnej sieci połączeń: ponad 16,6 tys. lotów dziennie, do 1070 miast, w 177 krajach.
źródło: Air France