„Chcieliśmy podkreślić, iż nasze służby w pełni kontrolują sytuacje i udzielają potrzebnych informacji” zapewnił Szynkowski vel Sęk i dodał, że „jak na razie jego resort ma zgłoszenia od kilkunastu klientów, głównie z Hiszpanii, Dominikany, Tunezji i Turcji”
Szynkowski vel Sęk uspokoił, że Polacy nie są przetrzymywani w hotelach, „nie dotarły do nas informacje o aresztach hotelowych” – odpowiedział na pytanie wiceszef resortu. Zdarza się jednak, że są z nich wypraszani.
Klienci, którzy są usuwani z hoteli, są informowani przez konsuli o przysługujących im prawach – powiedział polityk i wskazał, że we wszystkich krajach w stan gotowości postawieni zostali konsulowie, którzy udzielają turystom wszystkich potrzebnych informacji.
Jeżeli natomiast zaistnieje taka potrzeba, konsulowie również udzielą Polakom porad prawnych. Pojawią się również na “miejscu zdarzenia”, jeżeli będzie tego wymagała sytuacja. W pozostałych przypadkach pomogą oni turystom z biur konsularnych.
Ministerstwo zabezpieczyło również specjalną infolinię dla klientów biura Neckermann Polska.
Wszyscy, którzy potrzebują uzyskać informację mogą się zadzwonić pod numer +48 22 523 88 80.
Jak zapewnia Neckermann Polska wszyscy są objęci ochroną, wynikającą z udzielonych gwarancji ubezpieczeniowych oraz z przepisów o Turystycznym Funduszu Gwarancyjnym.
Organem do którego należy się zwrócić w przypadku, gdy podróżny w momencie niewypłacalności znajduje się poza granicami kraju jest Marszałek Województwa Mazowieckiego, który w zależności od sytuacji może pokryć koszty kontynuacji imprezy turystycznej, pokryć koszty powrotu lub podjąć działania związane z organizacją powrotu.
Kontakt: Departament Kultury, Promocji i Turystki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie, ul. Brechta 3 03-472 Warszawa, tel. +48 22 597 95 40, +48 22 597 95 43, +48 22 597 95 45, +48 22 597 95 41, adres e-mail: dkpit@mazovia.pl
Neckermann Polska informuje także, że Wszyscy Klienci Neckermann Polska Biuro Podroży sp. z o.o. mogą zgłaszać się do WP P&C S.A. Oddział w Polsce (Allianz Partners) w celu zaspokojenia swoich roszczeń. Poniżej zamieszczam dane kontaktowe:
- Dla osób przebywających poza granicami kraju:
została uruchomiona 24 godzinna infolinia: +48 22 522 29 00 - Dla osób, które miały wylecieć i dokonały pełnej płatności lub przedpłaty za wyjazd:
została uruchomiona infolinia do zgłaszania roszczeń działającą w godzinach 8:00-16:00:
+48 22 563 11 00 oraz adres mailowy: nm.odwolanie@allianz.com
Komunikat Zarządu spółki pod firmą Neckermann Polska Biuro Podroży sp. z o.o. https://www.neckermann.pl
źródło: materiały prasowe, fot. fly4free