Światowa Rada ds. Turystyki i Turystyki (WTTC) opublikowała nowe dane dotyczące wpływu turystyki miejskiej, który pokazuje, że najszybciej rozwijające się miasta turystyczne na świecie znajdują się w Azji. Asia Pacific City Travel & Tourism Impact jest jednym z wielu gremiów WTTC, który analizuje wkład Travel & Tourism w gospodarkę miast i tworzenie miejsc pracy. Badaniem objętych zostało 65 miast, z których 21 znajduje się w regionie Azji i Pacyfiku. Dane pokazują, że miasta azjatyckie znajdują się w czołówce wzrostu turystyki w ciągu najbliższych dziesięciu lat.
Chongqing (14% wzrostu rocznie) stoi na czele tabeli, a następnie Guangzhou (13,1%), Szanghaj (12,8%) i Pekin (12%). Pozostałe miasta na liście dziesięciu najlepszych to: Chengdu (11,2%), Manila (10,9%), Delhi (10,8%), Shenzhen (10,7%), Kuala Lumpur (10,1%) i Dżakarta (10%). Przy średniej światowej stopy wzrostu na poziomie 4% rocznie i Azji i Pacyfiku na poziomie 5,8%, miasta te znacznie wyprzedzają zarówno średnią regionalną, jak i globalną. W regionie Azji i Pacyfiku znajdują się także jedne z największych na świecie miast Travel & Tourism. Szanghaj, z rocznym udziałem turystyki w wysokości 30 mld USD, jest największy na świecie; następnie Pekin (29 mld USD). Tokio (20 mld USD) zajmuje szóste miejsce na świecie.
Szanghaj i Pekin stanowią łącznie 21% chińskiego wpływu ekonomicznego na turystykę (PKB), podczas gdy sam Tokio stanowi 18% całości Japonii. Dominacja rynku chińskiego jest wyraźna, zarówno pod względem przyszłego wzrostu i ogólnej wielkości, jak i głównego rynku źródłowego dla miejsc w regionie Azji i Pacyfiku. Sukces chińskich miast jest w dużej mierze napędzany przez rodzimy biznes (aż 94,5% wydatków w Chongqing ma charakter krajowy), a chiński rynek wychodzący ma kluczowe znaczenie dla sąsiednich miast, takich jak Tokio (24% wydatków to chiński, największy rynek) i Bangkok (38%).
Gloria Guevara, prezes i dyrektor generalny WTTC powiedziała: „Siła azjatyckich miast, jeśli chodzi o napędzanie sektora Travel & Tourism jest wyraźnie widoczna w nowych danych. Jednak miasta te nie tylko znacząco przyczyniają się do rozwoju sektora turystycznego w swoim kraju, ale także są ważnym źródłem wzrostu gospodarczego i miejsc pracy w samych miastach. Przy takim poziomie prognozowanego wzrostu nie można nie doceniać znaczenia inwestycji w długoterminowe planowanie, infrastrukturę i zrównoważoną politykę publiczną. Ważne jest, aby władze miasta rozumiały ekonomiczne skutki podróży i turystyki, PKB i wkładu w pracę, a nie tylko przybywających gości, ponieważ starają się opracować nowe produkty i możliwości zwiększenia wydatków dla podróżnych i zrównoważonego wzrostu.
WTTC zainwestowało w nowe badania i zbieranie danych w celu wsparcia miast w dążeniu do wzrostów. Inne ważne kwestie poruszane w raporcie obejmują m.in: Travel & Tourism w Singapurze podwoił się w ciągu ostatnich dziesięciu lat, do łącznej kwoty 12,4 miliarda USD w 2016 roku i wspierał 164 000 miejsc pracy. Turystyka w Bangkoku generuje rocznie 18,2 miliarda dolarów dla miasta, co stanowi 10% gospodarki miasta i 50% turystyki i turystyki w Tajlandii. Delhi i Mumbaj wspólnie generują ponad milion miejsc pracy w turystyce, co stanowi 10% całkowitego indyjskiego zatrudnienia w turystyce. Makau jest najbardziej intensywnym turystycznie miastem w regionie Azji i Pacyfiku, a 27% jego gospodarki jest bezpośrednim wynikiem wydatków na turystykę. Osiem miast biorących udział w badaniu stanowi ponad 25% gospodarki podróżniczo-turystycznej kraju: Auckland, Bangkok, Ho Chi Minh, Dżakarta, Kuala Lumpur, Manila, Seul i Sydney. (TC)
źródło: materiały prasowe