Dwa najgorętsze, wakacyjne miesiące okazały się rekordowe dla Lotniska Chopina. W lipcu i sierpniu Port obsłużył ponad 3,4 mln pasażerów i jest to o blisko jedną czwartą więcej niż w tym samym okresie rok temu.
Od początku roku na Lotnisku Chopina obsłużono prawie 10,4 mln pasażerów, co oznacza wzrost o ponad 24 proc. w stosunku rok do roku. W ruchu międzynarodowym podróżowało prawie 9 mln osób (wzrost o ok. 20 proc.), w ruchu krajowym ponad 1,4 mln (wzrost o 68,5 proc.).
„Przewidujemy, że ta wzrostowa tendencja utrzyma się. Mają na to wpływ zarówno nowo otwierane połączenia, jak i już te dotychczas obsługiwane przez przewoźników” – powiedział Hubert Wojciechowski Dyrektor Biura Marketingu i PR Lotniska Chopina
Z usług lotniska Chopina skorzystało w sierpniu 1,7 mln pasażerów i było to o 24 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
Lotnisko Chopina w Warszawie to największe lotnisko w Polsce. W 2016 r. port obsłużył 12,8 mln pasażerów – o 14,4 proc. więcej niż w 2015 r. Przez pierwsze osiem miesięcy 2017 roku obsłużyliśmy 10,4 mln pasażerów – o 24 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2016 oku. Lotniskiem zarządza Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”, które zatrudnia ponad 1,5 tys. osób.
źródło: ppl