Road maps, innowacjyjność, wirtualne podróże studyjne w technologii 8D, wsparcie dla organizatorów wydarzeń hybrydowych, inwestycje w zrównoważony – to niektóre pomysły na walkę z kryzysem i ożywienie branży spotkań po pandemii, które wdrażane są w Azji oraz w Australii.
Road map dla branży w Singapurze
Singapore Association of Convention and Exhibition Organisers and Suppliers (SACEOS) wraz z Singapore Tourism Board (STB) i Enterprise Singapore (ESG) uruchomiły „mapę drogową” dla branży MICE (Events Industry Resilience Roadmap – IRR), która zawiera wskazówki dotyczące środków bezpieczeństwa i najlepszych praktyk, które powinny być wdrażane w czasie stopniowego powrotu do organizacji wydarzeń biznesowych. IRR przedstawia trzy cele strategiczne:
1. Pomoc branży we wdrażaniu najlepszych w swojej klasie standardów w ramach Safe Business Events Framework STB
2. Tworzenie modeli biznesowych z naciskiem na hybrydyzację
3. Opracowywanie ścieżek rozwoju zawodowego w nowy sposób
IRR zawiera również wytyczne dotyczące standardu SG SafeEvent, który jest certyfikatem dowodzącym, że dane wydarzenie spełnia wymagania dotyczące bezpieczeństwa sanitarnego związanego z przeciwdziałaniem COVID-19.
Japonia gospodarzem wirtualnych fam tripów
Japan National Tourism Organisation (JNTO) oferuje wirtualne podróże studyjne w ramach programu dla hosted buyers prowadzonego przez narodowe convention bureau. Projekt Meet Japan, który odbędzie się online w dniach 26 stycznia do 4 lutego 2021 r., ma pomóc międzynarodowym stowarzyszeniom i firmom PCO dowiedzieć się więcej o miastach kongresowych w tym kraju, ich ofercie i możliwościach, a także w nawiązaniu kontaktów z lokalnymi dostawcami.
Kobe ogłasza pakiet wsparcia dla wydarzeń hybrydowych
Na dorocznym spotkaniu „Meet in Kobe”, które odbyło się w tym roku w formie hybrydowej, Kobe Convention Bureau ogłosiło nowy pakiet wsparcia dla spotkań hybrydowych, odbywających się w tym mieście od października br. Pakiet obejmuje wsparcie organizacyjne i finansowe w wysokości do 5 mln JPY (47 795 USD) na konwencje międzynarodowe i do 2 mln JPY (19 118 USD) na konwencje krajowe.
Tajlandia przedstawia plan operacyjny na 2021 rok
Thailand Convention and Exhibition Bureau (TCEB) ujawniło swój plan operacyjny na rok 2021. Skupia się on na ożywieniu branży wydarzeń biznesowych w Tajlandii i wzmocnieniu podstaw zrównoważonego rozwoju. Kierując się koncepcją „New Normal MICE – Sustainable Growth”, plan obejmuje cztery strategie:
1. Promowanie krajowej branży MICE
2. Przyciąganie międzynarodowych wydarzeń
3. Wdrażanie innowacji
4. Opracowanie solidnego ekosystemu MICE.
TCEB uruchomiło też trzecią edycję „Thailand MICE Startup”. To konkurs mający na celu zwiększenie konkurencyjności Tajlandii po pandemii COVID-19. Łączy startup’y i firmy technologiczne z przedsiębiorcami z branży wydarzeń. Do tej pory zgłosiło się 23 kandydatów, którzy tworzą zespoły, aby w ten sposób opracować innowacje, które mogą rozwiązać problemy, z którymi borykają się przedsiębiorcy organizujący wydarzenia biznesowe podczas pandemii COVID-19.
Tourism Australia inspiruje planistów wydarzeń dzięki 8D
W celu zainspirowania planistów wydarzeń, Tourism Australia uruchomiła nową kampanię 8D, obejmującą sześć filmów przedstawiających niektóre z najbardziej znanych australijskich miejsc. W przeciwieństwie do innych kampanii marketingowych organizowanych przez organizacje turystyczne na całym świecie, Tourism Australia jako pierwsza wykorzystuje dźwięk 8D o najwyższej jakości. Dzięki czemu słuchacze doświadczają trójwymiarowego efektu za pośrednictwem słuchawek.
Więcej informacji dostępnych jet TUTAJ