Film „Mr. Gaga” Tomera Heymanna to historia genialnego choreografa Ohada Naharina, wieloletniego dyrektora artystycznego najsłynniejszego zespołu tańca współczesnego z Izraela – Batsheva Dance Company. Film zbiera entuzjastyczne recenzje, zarówno wśród krytyków, jak i pośród widzów, którzy podkreślają, że „Mr. Gaga” zafascynuje również tych, którzy nie interesują się tańcem. Historia Naharina to bowiem opowieść o miłości, pasji, emocjach i o przyjemności, jaką każdemu z nas może dać ruch. „Mr. Gaga” to sto procent najwyższej próby sztuki i życiowej prawdy, zero kiczu. Zafascynuje także tych, którzy z tańcem nie mają nic wspólnego.
☛ Anna Tatarska, Co Jest Grane 24
Dawno nie było tak dobrego filmu o tańcu. Samo oglądanie rozciąga.
☛ Glamour
Doskonały film Tomera Heymanna „Mr. Gaga” to coś więcej niż biografia wybitnego choreografa Ohada Naharina. To przyczynek do rozważań na temat ludzkiej natury, sztuki, wolności.
☛ Jakub Demiańczuk, Dziennik.pl
Stwierdzenie, że „Mr. Gaga” to film o współczesnym tańcu, na wielu widzów może działać odstraszająco. Kto jednak zechce wejść w świat tej opowieści, nie będzie żałował. Powstał wyjątkowy dokument łączący narrację z urzekającą estetyką tanecznych kadrów.
☛ Jacek Merczyński, Rzeczpospolita
Oglądanie dokumentu o Naharinie samo w sobie przypomina uczestnictwo w psychoterapeutycznym warsztacie. Uświadamia, jak bardzo, pod wpływem dyscyplinujących wzorców kulturowych, kanonów estetycznych i powszechnego narcyzmu, zostaliśmy odcięci od swoich ciał, a przez to wewnętrznie zblokowani.
☛ Anita Piotrowska, Tygodnik Powszechny
To dokument, gdzie niby cały czas eksploruje się i pokazuje cielesność w różnych układach choreograficznych, a tak naprawdę jest to mnóstwo o duchowości i wnętrzu w najróżniejszych układach chaotycznych.
☛ Bernadetta Trusewicz, FDB.pl 8.5/10
Dokument Tomera Heymanna (…) stanowi interesujący i piękny wizualnie obraz izraelskiego choreografa. Zdecydowanie do obejrzenia na dużym ekranie.
☛ Martyna Olszowska, Interia.pl 8/10
„Mr. Gaga” jest obrazem, który trafi do każdego rodzaju widza – nawet takiego, który nie czuje się najbardziej zaznajomiony z tańcem czy konkretnym gatunkiem muzycznym. Uwodzicielski seans można bowiem z powodzeniem potraktować jako substytut wydarzeń baletowych, performensów czy koncertów muzycznych, gdyż wywołuje w widzu niemalże podobne uczucia i emocje.
☛ Jan Stąpor, Onet.pl
Największą siłą filmu Heymanna jest to, że swoją szczerością i bezpretensjonalnością potrafi on zainteresować ludzi, dla których taniec współczesny to jakaś odległa galaktyka. Myślę sobie, że trudno o większy komplement dla dokumentu.
☛ Kuba Armata, T-Mobile Trendy
Film „Mr. Gaga” Tomera Heymanna posiada wszystko, czego można oczekiwać od fabuły z Hollywood. Choć to skromny dokument o (nie)skromnym tancerzu.
☛ Łukasz Badula, Kulturaonline.pl
Tym, co czyni film przepięknym, wciągającym bez reszty obrazem są nie tylko porywające i znakomicie sfilmowane sekwencje taneczne, lecz także zwrócenie uwagi na splatanie się biografii prywatnej i twórczej biografii Naharina.
☛ Hanna Raszewska, TaniecPOLSKA.pl
OPIS FILMU
„Mr. Gaga” to najciekawszy film o tańcu współczesnym od czasu „Piny” (Variety), a jednocześnie laureat wielu nagród publiczności na międzynarodowych festiwalach. To film pozwalający zrozumieć związek ciała i ruchu z naszymi emocjami.
„Mr. Gaga” opowiada o genialnym choreografie Ohadzie Naharinie, wieloletnim dyrektorze artystycznym najsłynniejszego zespołu tańca współczesnego z Izraela – Batsheva Dance Company. Reżyser Tomer Heymann towarzyszył artyście przez 8 lat, aby ukazać jego życie i niezwykłą ewolucję jako tancerza, twórcy i człowieka. Heymann rejestrował zarówno jego życie prywatne, przebieg prób zespołu, jak i zajęcia z opracowanego przez Naharina języka ruchu – GAGA – umożliwiającego każdemu wyrażenie swoich emocji poprzez taniec. W połączeniu z niepokazywanym dotychczas materiałem archiwalnym oraz fragmentami tanecznych spektakli Batshevy dostajemy fascynującą historię człowieka, który zrewolucjonizował świat tańca współczesnego.
Ruch jest sposobem rozumienia siebie. Kto uważnie wsłucha się w swoje ciało, przekroczy swoje ograniczenia. Ohad Naharin (TC)
źródło: Gutek Film