Podczas gdy specjaliści w zakresie podróży motywacyjnych z regionu Azji i Pacyfiku ucierpieli bardziej niż ich globalni odpowiednicy, sektor ten wykazał się odpornością i jest na dobrej drodze do szybkiej odbudowy w ciągu najbliższych kilku lat. Tak pr\ynjmniej wynika ze wstępnych wyników edycji Incentive Travel Industry Index (ITII) 2020, udostępnionych przez Pádraica Giligana, dyrektora ds. Marketingu w Society for Incentive Travel Excellence (SITE), podczas wirtualnej sesji IT&CM Asia & CTW 2020 zatytułowanej „Our Roadmap for Recovery: What incentive travel professionals can learn from ITII”
Inne źródła podają, że chociaż w regionie Azji i Pacyfiku 10 procent firm motywacyjnych zostało zamkniętych z powodu pandemii, duch przedsiębiorczości w Azji był silny, a wielu szukało nowych źródeł przychodów. Oczekuje się również, że Azja szybko się poprawi w latach 2021–2023 ze względu na „odporność i zdolność profesjonalistów do postawienia na nogi i ponownego rozpoczęcia działalności” – powiedział Giligan.
To, co powinno martwić azjatyckich dostawców, DMC i DMO chcących przyciągnąć dalekodystansowe rynki europejskie i północnoamerykańskie, to fakt, że Azja nie znajduje się już na liście 10 najlepszych miejsc docelowych w tym roku.
Analizując wyniki, Giligan powiedział:
Ze względu na Covid-19 większy nacisk położono na przebywanie bliżej domu, jak również na podróżowanie do miejsc, które są postrzegane jako bezpieczne. Nastąpiło również odejście od miejskich celów podróży, od tłumów do miejsc, w których jest dużo przestrzeni
W związku z tym zwrócił uwagę, że azjatyckie CVB i dostawcy mają dla nich zadanie polegające na zapewnieniu bezpieczeństwa i informacji o protokołach bezpieczeństwa obowiązujących w miejscu przeznaczenia.
Ogólnie Giligan powiedział, że wpływ Covid-19 na globalną branżę podróży motywacyjnych był tymczasowy.
I chociaż sektor obecnie „koncentruje się na cięciu kosztów”, z drugiej strony koncentruje się również na „rozwijaniu nowych umiejętności, nowych strumieni dochodów i osiągnięciu lepszej równowagi między życiem zawodowym a prywatnym”.
„Kiedy myślimy o pandemii, zwykle myślimy o negatywnych skutkach, ale dzieje się wiele ukrytych pozytywnych rzeczy i to dobrze”.
Jak będą wyglądać podróże motywacyjne w przyszłości, badanie wykazało, że na pierwszym miejscu znalazły się luksusowe doświadczenia, a następnie doświadczenia kulturalne, programy CSR i dobre samopoczucie. Dzieje się tak, ponieważ nacisk zostanie położony na wewnętrzną radość z podróżowania. I chociaż cele korporacyjne będą obecne, zostaną przedstawione w inny sposób.
Wyjaśnił:
Firmy, projektując doświadczenia z podróży na przyszłość, chcą, aby ich kandydaci mieli niesamowite doświadczenia i podróżowali bez żadnych zobowiązań. Ale (chcą ich też) podróżować w określonym celu, dlatego CSR zajmuje trzecie miejsce, podczas gdy programy odnowy biologicznej mają ich nagradzać za całą ciężką pracę ”.
Kompletne ITII 2020 zostanie wydane na początku grudnia. Otrzymano 2882 odpowiedzi z 91 miejsc docelowych z całego świata.
ITII jest wspólnym dorocznym przedsięwzięciem badawczym SITE, Fundacji Incentive Research oraz Financial & Insurance Conference Professionals we współpracy z Oxford Economics.