Narodowy Instytut Dziedzictwa zachęca wszystkich Polaków, aby wsparli starania o wpisanie Stoczni Gdańskiej na prestiżową Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Instytucja prowadzi działania wspierające, które obejmują, m.in. działania z influencerami, filmy przygotowane we współpracy z popularnymi Youtuberami, czy konkurs dla projektantów mody.
– Chcemy pokazać, że opowiadanie o historii musi być dostosowane do nowych potrzeb komunikacyjnych zarówno na poziomie budowy komunikatu jak i narzędzi komunikacji. Zależy nam na tym, aby dotrzeć do młodszych odbiorców, dla których naturalnym kanałem komunikacji są chociażby media społecznościowe. Żeby ich zainteresować, konieczny jest atrakcyjny, a przede wszystkim dopasowany do nich przekaz.
Anna Gołębicka, strateg i szef projektu Stoczni Gdańskiej na Listę światowego dziedzictwa UNESCO
– Skoro witryny są jednym z efektywniejszych narzędzi sprzedażowych, a my mamy dobrą witrynę, postanowiliśmy „sprzedać” w niej nie produkt a idee i opowiedzieć o Stoczni.
Anna Gołębicka, strateg i szef projektu Stoczni Gdańskiej na Listę światowego dziedzictwa UNESCO
– Chcieliśmy pokazać, że Instagram to nie tylko piękne zdjęcia i błahe tematy, ale także dzielenie się sprawami ważnymi i istotnymi dla naszej kultury i historii. Kampania wzbudza szerokie zainteresowanie ludzi z różnych zakątków Polski, jak również zyskuje przychylność Polaków na emigracji. Ludzie spontanicznie solidaryzują się z inicjatywą.
Katarzyna Życińska, specjalistka ds. komunikacji, prezes 38 Content Communication