Messe Berlin dostosowuje swoją koncepcję na ITB Berlin 2022 do najnowszej sytuacji związanej z pandemią i jej wpływem na światową turystykę. Wydarzenia związane z pandemią koronawirusa uniemożliwiają tworzenie wiarygodnych planów w zakresie organizacji dużych wydarzeń – ITB Berlinm 2022 skoncentruje się na konwencji onlie oraz transji na żywo. Odporność, cyfryzacja i zrównoważony rozwój będą kluczowymi tematami – Jedna strona internetowa itb.com jako punkt wejścia do odkrywania całej gamy marek ITB
Najnowsza edycja ITB Berlin 2022 nie odbędzie się tak, jak pierwotnie planowano. Ze względu na najnowsze wydarzenia i towarzyszące im dyrektywy w wyniku pandemii koronawirusa Messe Berlin nie jest w stanie zapewnić swoim wystawcom i partnerom niezbędnej pewności planowania dzięki zorganizowaniu na początku marca osobistego ITB Berlin. Obecna sytuacja wokół pandemii, a także zaostrzone ograniczenia w podróżowaniu i limity nałożone na liczbę osób, które mogą wziąć udział w dużych imprezach, skłoniły Messe Berlin do podjęcia tego kroku. „Oczywiście zbadaliśmy możliwość przesunięcia ITB Berlin na lato. Jednak po konsultacjach z naszymi partnerami postanowiliśmy zachować terminy na początku marca. Są one ważne dla branży turystycznej, ponieważ miesiące letnie są głównym okresem podróży i działalności turystycznej. Roczne terminy targów ITB Berlin są celowo wybrane, ponieważ nasi klienci w większości prowadzą interesy teraz lub w okolicach marca. Z tego powodu wzmacniamy cyfrowe elementy ITB Berlin podczas ITB Berlin Convention oraz Digital Business Day. Robimy wszystko, aby wesprzeć branżę turystyczną mocno dotkniętą pandemią, aw 2022 roku planujemy serię dodatkowych usług i wydarzeń w formatach wirtualnych i osobistych” – skomentował Martin Ecknig, dyrektor generalny Messe Berlin.
„Głęboko żałujemy tej sytuacji”, dodał David Ruetz, szef ITB Berlin. „Jako organizatorzy dołożyliśmy wszelkich starań, aby ponownie zorganizować ITB Berlin jako osobiste wydarzenie w stolicy Niemiec. Szczególnie w dzisiejszych czasach branża potrzebuje orientacji, inspiracji i dialogu. Jednak po uwzględnieniu sytuacji związanej z pandemią i zaostrzeniem przepisów nie pozostaje nam nic innego, jak jeszcze bardziej dostosować koncepcję na 2022 rok i zaoferować naszym wystawcom i zwiedzającym jasny obraz i niezbędną pewność planowania przed przerwą świąteczną. Dzięki konwencji transmitowanej na żywo i Dniu Biznesu Cyfrowego, a także naszym nowym regionalnym wydarzeniom podróżniczym w ciągu roku, oferujemy branży szeroką gamę fascynujących treści i nowych możliwości biznesowych w 2022 r.”
Codzienne aktualizacje nowej koncepcji będą dostępne od stycznia na itb.com. Więcej informacji na temat anulowania, nowych warunków uczestnictwa, sprzedaży biletów i Digital Business Day można znaleźć w często zadawanych pytaniach.
ITB Berlin przewiduje, że Digital Business Day i ITB Berlin Convention odbędą się w marcu i planuje więcej wydarzeń branżowych w 2022 roku
Jak zwykle, ITB Berlin Convention zapewni ważne i aktualne treści branżowe. Największy think tank międzynarodowej branży turystycznej będzie transmitowany na żywo w okresie pierwotnie zaplanowanym na ITB w marcu 2022 r. za pośrednictwem itb.com ze studia na miejscu w hali 5.3. Dynamiczna sytuacja i zmiany, przed którymi stoi branża i ITB, znajdują odzwierciedlenie w kluczowych tematach tegorocznej imprezy. Wraz z pilnymi globalnymi wyzwaniami cyfryzacji i zrównoważonego rozwoju, ITB Berlin kładzie również nacisk na odporność, która jest ważnym tematem. W kontekście coraz częstszych kryzysów odporność staje się nieodzowna dla podmiotów branżowych, dlatego przyszłoroczny ITB Berlin Convention poświęca temu tematowi czas.
Z okazji Dnia Biznesu Cyfrowego w czwartek, 17 marca, ITB Berlin da dostawcom usług turystycznych na całym świecie możliwość wirtualnej wymiany poglądów, nawet bez fizycznego stoiska, na itb.com i spotykania się w celach biznesowych, umożliwiając im generowanie maksimum handel z dowolnego miejsca na świecie. Jako wirtualny rynek branżowy, nawet w czasach pandemii i ograniczeń w podróżowaniu, wydarzenie to łączy dostawców i kupujących podczas sesji Speed Networking z całego świata. Digital Business Day to kolejny dodatek do rodziny marek ITB, którego celem jest poszerzenie istniejącej bazy klientów w celu dotarcia do nowych odbiorców. Kluczowymi tematami będą sieci, biznes i zawartość programów na żądanie. Platforma wydarzenia będzie już dostępna do kojarzenia i planowania spotkań przed Dniem Biznesu Cyfrowego 17 marca, w tym na urządzeniach mobilnych.
Wiodące na świecie targi turystyczne ruszają w drogę
Światowe Wiodące Targi Turystyczne planują wyruszyć w trasę w ciągu roku z osobistymi wydarzeniami satelitarnymi w poszczególnych europejskich miejscach docelowych. Odbędą się one jako roadshow, będą to jednodniowe wydarzenia B2B w różnych lokalizacjach w Europie, podczas których dostawcy i kupujący będą mogli się spotkać. Dzięki tym wydarzeniom ITB Berlin kontynuuje historię sukcesu uznanych wydarzeń Travel Meet Asia i ITB China Travel MeetUp organizowanych przez międzynarodowe marki ITB Asia i ITB China na swoich rynkach azjatyckich i chińskich.
ITB po raz pierwszy pojawia się na jednej stronie internetowej. Domeny itb-berlin.de i itb-convention zostały połączone w jedną markową witrynę internetową pod adresem itb.com. Ta nowa strona internetowa daje użytkownikom możliwość poznania całej gamy marek ITB, która oprócz ITB Berlin obejmuje ITB Azja, ITB Chiny i ITB Indie. Strona internetowa jest dostępna w języku angielskim i niemieckim i ma współczesny design Infinity. W marcu, niezależnie od ITB Berlin, użytkownicy mogą uzyskać dostęp do nowej platformy treści przez 365 dni w roku, aby dowiedzieć się wszystkiego o branży, innowacjach i najnowszych osiągnięciach.
Targi wrócą do koncepcji spotkań f2f dopiero w marcu 2023 r.