Air France rozszerza program elektronicznej weryfikacji testów na COVID-19
Aktualnosci Technologie Transport zdrowie

Air France rozszerza program elektronicznej weryfikacji testów na COVID-19

Air France rozszerza listę kierunków objętych pilotażowym programem elektronicznej weryfikacji testów na COVID-19. Aplikacja ICC AOKpass jest teraz testowana na lotach z/do Paryża (CDG) do/z San Francisco i Los Angeles.

  • 15 marca 2021 ruszył 4-tygodniowy program pilotażowy testujący nową aplikację na 2 kolejnych trasach. Aplikacja jest nadal testowana na lotach Air France na Gwadelupę (Pointe-à-Pitre) i Martynikę (Fort-de-France)
  • Pasażerowie, którzy zgodzą się na udział w pilotażowym programie, będą mogli skorzystać z priorytetowej obsługi lotniskowej, dzięki współpracy pomiędzy Air France, Grupy ADP, San Francisco International Airport i Los Angeles World Airports

Warszawa, 23.03.2021 – Od 15 marca 2021 r. Air France i Groupe ADP (właściciel i zarządca portów lotniczych w Paryżu) rozszerzyły pilotażowy program testowy aplikacji  ICC AOKpass o kolejne trasy – do/z San Francisco i Los Angeles. Wspomniana aplikacja mobilna, opracowana przez MedAire / International SOS, jest dostępna na smartfony i umożliwia pasażerom bezpieczne przechowywanie wyników testów na COVID-19. Posługiwanie się elektroniczną wersją wyników testów ma usprawnić podróż i skrócić czas procedur na lotnisku.

Podczas czterotygodniowego okresu próbnego, klienci podróżujący między Paryżem (CDG) a San Francisco i Los Angeles (w obie strony) mogą bezpłatnie i na zasadzie dobrowolności przetestować aplikację, a jednocześnie skorzystać z priorytetowej obsługi lotniskowej przy wejściu na pokład i kontroli paszportowej. Już wcześniej w marcu b.r. francuski przewoźnik rozpoczął 4-tygodniowy okres testów na  trasach: Paryż (CDG ) – Fort-de-France (Martynika) oraz Paryż (CDG) – Gwadelupa (Pointe-à-Pitre).

Jak to działa?

  1. Klient pobiera aplikację mobilną ICC AOKpass dostępną w App Store, Google Play Store lub Huawei App Store;
  2. Przed podróżą, wykonuje wymagany test PCR lub LAMP (zgodnie z przepisami obowiązującymi w kraju, do którego podróżuje) w jednym z partnerskich laboratoriów współpracujących z aplikacją. W Polsce jest to firma SGS, listę laboratoriów SGS można sprawdzić tutaj;*
  3. Po wykonaniu testu, laboratorium przekazuje klientowi wynik testu w postaci pdf i kodu QR, który można w bezpieczny sposób przenieść do aplikacji ICC AOKpass;
  4. Na lotnisku w Paryżu, przy wyjściu do samolotu, pasażer powinien udać się do właściwej kolejki, kierując się odpowiednimi oznaczeniami. Podczas sprawdzania dokumentów, osoba posługująca się aplikacją, okazują służbom kontrolnym wynik swojego testu na COVID-19 w postaci kodu QR, zamiast papierowego zaświadczenia. Następnie aplikacja ICC AOKpass potwierdza, że okazany test jest ważny i zgodny z wymogami wjazdowymi kraju docelowego. Weryfikacja odbywa się poprzez sieć zabezpieczoną technologią blockchain;
  5. Po przylocie do Paryża (z Gwadelupy, Martyniki, San Francisco i Los Angeles) pasażerowie również korzystają z priorytetowych przejść (odpowiednio oznakowanych) przy kontroli paszportowej, gdzie ponownie okazują wynik testu (QR) w aplikacji AOKpass.

Dane dostępne w aplikacji ICC AOKpass podlegają ochronie zgodnie ze unijnym standardem GDPR (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych). Klienci mają prawo do wglądu i usunięcia swoich danych z aplikacji w dowolnym momencie.

Od początku kryzysu wywołanego przez COVID-19 wzywamy do ustanowienia światowych standardów w zakresie zdrowia podróżnych. Ten nowy eksperymentalny program stanowi przykład, jak w przyszłości może wyglądać standard w weryfikacji dokumentów podróżnych. Cieszymy się, że wspólnie z partnerami możemy pracować nad jego wdrażaniem. Współpraca między rządami, liniami lotniczymi i władzami lotnisk ma zasadnicze znaczenie dla znalezienia rozwiązań łączących bezpieczeństwo zdrowia z wygodną podróżą.” – powiedział Alain Bernard, Dyrektor Operacyjny w  Air France.

Uruchomienie drugiego zakrojonego na szeroką skalę programu testowego między Paryżem a lotniskami w San Francisco i Los Angeles jest ważnym etapem w uznaniu wiarygodności aplikacji ICC AOKpass i tworzeniu nowego międzynarodowego standardu w zakresie elektronicznej weryfikacji dokumentów medycznych. Jest to niezbędny warunek wznowienia podróży międzynarodowych.” – powiedział Sébastien Bedu, Kierownik ds. Usług Lotniskowych w MedAire.

Jesteśmy przekonani, że rozwiązanie ICC AOKpass, które testujemy wraz z naszymi partnerami, ułatwi przepływ podróżnych przez lotnisko, jak i lepszą kontrolę zdrowia. Odbudowa ruchu podróżnych wymaga przede wszystkim przywrócenia międzynarodowych połączeń lotniczych, a aplikacja ma szansę w tym pomóc i wyznaczyć nowy standard ”. – powiedział Marc Houalla, Dyrektor Wykonawczy Grupy ADP i Dyrektor Zarządzający Lotniska Paris-Charles de Gaulle.

*Uwaga – wynik testu na COVID-19 w aplikacji NIE jest honorowany na innych lotach z wyjątkiem rejsów Air France z/do Paryża (CDG) do/z Los Angeles, San Francisco, Gwadelupy i Martyniki


O aplikacji CC AOKpass

ICC AOKpass powstała dzięki współpracy Międzynarodowej Izby Handlowej (ICC) i światowych liderów z branży opieki medycznej i firm certyfikacyjnych, International SOS i Grupy SGS. Dzięki rozległej międzynarodowej sieci ponad 80 tysięcy akredytowanych klinik i placówek służby zdrowia, ICC AOKpass ma na celu stać się godną zaufania, globalną infrastrukturą cyfrową do międzynarodowej weryfikacji dokumentacji medycznej. ICC AOKpass nie zbiera żadnych informacji medycznych od swoich użytkowników, ale podlega standardom medycznym, rządowym i branżowym, aby zapewnić użytkownikom bezproblemową i bezpieczną podróż.

O MedAire

MedAire (International SOS) międzynarodowa organizacja humanitarna jest partnerem branży lotniczej od 1985 roku. MedAire dostarcza w pełni zintegrowane rozwiązania w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa podróży dla ponad 150 wiodących linii lotniczych na świecie i ponad 4000 prywatnych samolotów, w tym 75% firm z listy Fortune 100. Zintegrowane rozwiązania obejmują porady i pomoc w czasie rzeczywistym, szkolenia, wyposażenie i profesjonalne usługi dla załogi i pasażerów zarówno w kabinie, jak i poza nią. MedAire’s MedLink i Global Response Center obsługują tysiące zgłoszeń rocznie, pomagając załodze i pasażerom w przypadku zdarzeń medycznych i w sytuacjach naruszających bezpieczeństwo podróży w powietrzu, jak i na ziemi, udostępniając całodobowo lekarzy ratunkowych, pielęgniarki i specjalistów ds. bezpieczeństwa lotniczego.

Więcej informacji dostępnych na: www.medaire.com oraz: www.linkedin.com/company/medaire

 

Post Comment

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

%d bloggers like this: