Na targach ATM 2022 odbywających się właśnie w Dubaju czuć duży optymizm co do rozwoju branży turystycznej mimo skutków pandemii oraz kryzysu wywołanego wojną na Ukrainie.
Znani eksperci z branży turystycznej przemawiający na ATM Global Stage uznali, że elastyczność i zrównoważony rozwój będą napędzać długoterminowy wzrost regionalnych podróży i turystyki. Według nich turystyka międzynarodowa powinna powrócić do stanu sprzed pandemii już w 2023 roku. Prelegenci zaapelowali o bardziej sprawne, elastyczne i ukierunkowane na środowisko operacje w celu wsparcia trwającego ożywienia branży turystycznej po pandemii.
Od początku pandemii mamy już 2. okazję, żeby spotykać się na żywo w Dubaju. Chcemy wrócić do normalności i znowu podróżować, ale przed nami stają też wyzwania gospodarcze: inflacja, wysokie ceny paliwa, drożyzna – powiedziała podczas otwarcia targów Arabian Travel Market Eleni Giokos, korespondentka CNN i moderatorka pierwszej debaty, którą zainaugurowano ATM 2022.
Targi odbywające się na żywo w Dubaju w dniach 9-12 maja, przyciągnęły przedstawicieli branży turystycznej z całego świata, przede wszystkim w celu nawiązania kontaktów biznesowych z klientami i partnerami z Bliskiego Wschodu. Przyjechało około 1,5 tys. wystawców z całego świata, a organizatorzy spodziewają się, że w wydarzenie odwiedzi około 20 tys. odwiedzających.
Polska również jest obecna na targach. W naszym pawilonie prezentują się m.in. biura turystyki przyjazdowej, miasta – Poznań i Wrocław – oraz wytwórcy. Obecna jest także grupa touroperatorów i agentów turystycznych z Polski, pragnących nawiązać kontakty z przedstawicielami branży turystycznej w regionie oraz przekonać turystów z Polski przyjazdów na Bliski Wschód.
Sesja otwierająca 29. edycję Arabian Travel Market (ATM) – największych targów turystycznych na Bliskim Wschodzie – odbyła się pierwszego dnia w Dubaju, określając przyszłość międzynarodowych podróży i turystyki w regionie i poza nim.
Sesja prowadzona była przez Eleni Giokos, moderatorkę i korespondentkę w CNN, a jako panelistami byli Issam Kazim, dyrektor generalny Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing; Scott Livermore, główny ekonomista Oxford Economics; Jochem-Jam Sleiffer, prezes – Bliski Wschód, Afryka i Turcja w Hilton; Bilal Kabbani, szef branży — podróże i turystyka w Google; oraz Andrew Brown, Dyrektor Regionalny – Europa, Bliski Wschód i Oceania w Światowej Radzie Podróży i Turystyki (WTTC).
Komentując stale rosnące znaczenie podróży i turystyki odpowiedzialnej za środowisko, Issam Kazim powiedział: Kilka lat temu ustanowiliśmy specjalne nagrody, żeby uhonorować wysiłki, jakie hotele w Dubaju podejmują na rzecz rozwoju zrównoważonego rozwoju w branży turystycznej emiratu. Teraz rozszerzyliśmy to dzięki stałemu wsparciu naszych cenionych interesariuszy i partnerów, aby zapewnić, że wszyscy działający w przestrzeni turystycznej i turystycznej pracują z myślą o zrównoważonym rozwoju. Podkreślamy również jego znaczenie dla mieszkańców i gości, co widać po uruchomieniu inicjatywy zrównoważonego rozwoju Dubai Can.
W erze postpandemicznej, która ma stworzyć wysoce konkurencyjne środowisko dla biznesu, nasza skuteczna strategia odbudowy turystyki wciąż ewoluuje, aby nadążać za zakłóceniami zachodzącymi w globalnej turystyce. Kontynuując rozwój kreatywności i innowacyjności, żeby wyprzedzać konkurencję, nadal będziemy koncentrować się na tworzeniu alternatywnych ścieżek rozwoju, dążąc do osiągnięcia celu naszego wizjonerskiego przywództwa, jakim jest uczynienie Dubaju najbardziej pożądanym miejscem docelowym i najlepszym miejscem na świecie do życia i pracy” – dodał Kazim.
Inni paneliści przytaczali przykłady, takie jak Expo 2020 Dubai, jako dowód sukcesu emiratu w wywiązywaniu się z zobowiązań związanych z podróżami i turystyką, zauważając, że miejsca docelowe na Bliskim Wschodzie ciężko pracują, aby odzwierciedlić ten sukces.
Paneliści zauważyli również, że podróże krajowe odbiły się szybciej niż podróże międzynarodowe na Bliskim Wschodzie.
Według Scotta Livermore’a wyjazdy regionalne stanowiły 55 procent popytu w 2019 r., a liczba ta wzrosła do ponad 80 procent podczas szczytu segmentu po Covid. Chociaż Livermore przewidywał, że odsetek podróży regionalnych związanych z podróżami międzynarodowymi będzie się nadal poprawiał w przyszłości, zwrócił również uwagę, że znaczenie podróży krajowych prawdopodobnie utrzyma się.
Ponadto prelegenci podkreślili rolę mega wydarzeń, takich jak Expo 2020 Dubai i FIFA World Cup Qatar 2022, w przyczynieniu się do tego, że turystyka na Bliskim Wschodzie nadal ożywia się szybciej niż w innych regionach. Paneliści zauważyli również, że chociaż kwestie związane z łańcuchem dostaw i cenami ropy stanowią wyzwania dla sektora, pozostają oni ostrożnie optymistyczni ze względu na wysoki poziom popytu zawieszonego w następstwie pandemii.
Danielle Curtis, dyrektor targów ME w Arabian Travel Market, powiedziała: „Prelegenci podczas naszej sesji otwierającej przedstawili wybór fascynujących informacji na temat przyszłości sektora podróży i turystyki na Bliskim Wschodzie.
„Profesjonaliści z branży dokładają wszelkich starań, aby sprostać zmieniającym się wymaganiom klientów w związku z globalną pandemią. Interesujące było poznanie już podjętych kroków w celu zapewnienia długoterminowego sukcesu podróży i turystyki w naszym regionie.
Z niecierpliwością czekamy na więcej informacji od ekspertów w dziedzinie podróży i turystyki z całego świata w ciągu najbliższych czterech dni ATM 2022 – dodał Curtis.
Pierwszy dzień ATM 2022 obejmował 15 szczegółowych sesji na ATM Global Stage i ATM Travel Tech Stage. Poza sesją otwierającą, inne ważne wydarzenia pierwszego dnia obejmowały rozpoczęcie forum ARIVALDubai@ATM; ministerialny okrągły stół szczytu ITIC-ATM na Bliskim Wschodzie; oraz pierwsza z dwóch sesji skoncentrowana na kluczowym rynku Arabii Saudyjskiej.
Dzień drugi rozpocznie się od cennych spostrzeżeń wybranych liderów branży na temat ewolucji sektora lotniczego (ATM Global Stage). Po obiedzie Paul Kelly, Partner Zarządzający w dziale marketingu i doradztwa konsumenckiego D/A, zbada, w jaki sposób marki mogą skuteczniej łączyć się z arabską publicznością podróżującą (ATM Global Stage). W ramach inauguracyjnego konkursu ATM Draper-Aladdin Start-up, który odbędzie się również jutro, nasz panel ekspertów branżowych (ATM Travel Tech Stage) przedstawi wybór najbardziej innowacyjnych start-upów z regionu.
Działający od 29 lat i współpracujący z Dubai World Trade Center (DWTC) i Departamentem Gospodarki i Turystyki (DET) emiratu, ATM 2022 obejmuje 1500 wystawców, przedstawicieli ze 112 miejsc na całym świecie i przewidywanych 20 000 odwiedzających podczas trwania czterodniowe wydarzenie.
Szczegółowe informacje o programie ATM 2022, w tym tematy, organizatorzy i biogramy uczestników, można znaleźć na stronie https://www.wtm.com/atm/en-gb/whats-on/atm-conference-programme.html#/sessions.
O ATM
Arabian Travel Market w Dubaju to wiodąca międzynarodowa impreza podróżnicza i turystyczna na Bliskim Wschodzie. Odblokowuje możliwości biznesowe zarówno dla profesjonalistów w zakresie turystyki wyjazdowej, jak i przyjeżdżającej. W 2022 roku targi wystartowały w odnowionej formule i obejmują także ATM Virtual, ILTM Arabia, ARIVAL Dubai, wydarzenia i aktywności dla influencerów oraz wiele innych.
https://www.wtm.com/arabian-travel-week/en-gb.html