Z analizy treści publikowanych na TikToku wynika, że Dubaj jest najpopularniejszym kierunkiem podróży na świecie. Miasto w Emiratach zajęło pierwsze miejsce w rankingu TikTok Travel Index 2022
-
Dubaj znalazł się na pierwszym miejscu w rankingu TikTok Travel Index 2022 jako najpopularniejszy kierunek podróży na świecie. Klasyfikację popularnych miejsc ustalono na postawie analizy aplikacji do udostępniania krótkich filmów.
W badaniu hashtagów dotyczących miejsc podróży używanych na TikToku Dubaj zajął pierwsze miejsce, wyprzedzając Nowy Jork i Londyn, które znalazły się odpowiednio na drugim i trzecim miejscu.
Badanie TikTok Travel Index 2022, zrealizowane przez przechowalnię bagażu Bounce, wykazało, że posty zawierające hashtag #Dubai miały 81,8 mld wyświetleń na TikToku. Nowy Jork miał 59,5 mld wyświetleń, a Londyn – 36,8 mld.
„Dubaj to synonim bogactwa i luksusu. Miasto stało się jednym z najbardziej atrakcyjnych miejsc dla urlopowiczów, którzy chcą cieszyć się słońcem w wielkim stylu” – czytamy w badaniu. „W ultranowoczesnym Dubaju znajdziemy jedne z najbardziej oszałamiających dzieł architektury na świecie, jak na przykład najwyższy budynek na Ziemi – Burdż Chalifa”.
Badanie zostało opracowane na podstawie analizy liczby wyświetleń uzyskanych na TikToku przez 140 różnych miast, a następnie wyłoniono listę 50 najpopularniejszych miejscowości.
W pierwszej dziesiątce znalazły się także Stambuł na czwartym miejscu oraz Paryż na piątym. Szóste, siódme i ósme miejsca zajmują odpowiednio miasta amerykańskie: Miami, Los Angeles i Chicago. Listę najpopularniejszych miejsc podróży zamykają Toronto na dziewiątej i Madryt na dziesiątej pozycji.
10 najbardziej popularnych miast w rankingu TikTok Travel Index 2022:
Dubaj, ZEA – 81,8 mld wyświetleń
Nowy Jork, USA – 59,5 mld wyświetleń
Londyn, Wielka Brytania – 36,8 mld wyświetleń
Stambuł, Turcja – 34 mld wyświetleń
Paryż, Francja – 33 mld wyświetleń
Miami, USA – 24,6 mld wyświetleń
Los Angeles, USA – 20,8 mld wyświetleń
Chicago, USA – 17,9 mld wyświetleń
Toronto, Kanada – 17,1 mld wyświetleń
Madryt, Hiszpania – 16 mld wyświetleń
Departament Gospodarki i Turystyki w Dubaju
Zadaniem Departamentu Gospodarki i Turystyki w Dubaju jest wspieranie rządu w dążeniach do przekształcenia emiratu w główny międzynarodowy ośrodek turystyczno-gospodarczy, a także podniesienie wskaźników konkurencyjności w powyższych obszarach. Docelowo Dubaj ma zostać globalnym hubem handlowym i inwestycyjnym oraz najczęściej wybieranym kierunkiem wakacyjnym. Departament Gospodarki i Turystyki rozszerza swoje działania na rzecz poprawy gospodarki – zróżnicowanej, innowacyjnej i opartej na usługach – w celu przyciągnięcia najlepszych ekspertów z całego świata, stworzenia światowej klasy otoczenia biznesu oraz podniesienia efektywności działania. Departament Gospodarki i Turystyki wspiera również działania mające na celu przekształcić Dubaj w najlepsze na świecie miejsce do życia i pracy, podejmując inicjatywy promujące zróżnicowaną ofertę turystyczną, wyjątkowy styl i doskonałą jakość życia.
Departament Gospodarki i Turystyki to główna instytucja odpowiedzialna za planowanie, nadzorowanie, rozwój i działania marketingowe w zakresie turystyki i biznesu w Dubaju. Odpowiada także za udzielanie licencji oraz klasyfikację wszystkich usług biznesowych, w tym hoteli, tour operatorów oraz biur podróży. W portfolio Departamentu Gospodarki i Turystyki znajdują się Dubajski Departament Turystyki, Marketingu i Handlu, Dubajskie Biuro ds. Festiwali i Handlu Detalicznego, Dubajska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości i Eksportu, Dubajska Agencja Rozwoju Inwestycji, Dubajskie Biuro ds. MŚP, a także Dubai College of Tourism, Dubai Calendar oraz Dubai Business Events.