Stawiamy na luksus i świadomych turystów
Aktualnosci BIZNES Dubaj Hotele Ludzie

Stawiamy na luksus i świadomych turystów

Rozmowa z Markiem Kirby, szefem Emaar Hospitality Group  

Rozmawia: Robert Pawełek, All Inclusive, www.all-inclusive.com.pl 

Jestem pod wielkim wrażeniem, ponieważ będąc w Dubaju, na jaki budynek nie spojrzę, widzę na nim logo Emaar… 

Emaar Hospitality Group, spółka zależna należąca w całości do Emaar Properties PJSC, zdobyła strategiczne lokalizacje w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, a obecnie rozszerza swoją działalność w całym regionie. W ostatnich kilku latach postawiliśmy na silny rozwój. I to nie tylko w zakresie tworzenia społeczności, ale także gościnności. W celu ekspansji naszych marek hotelowych w całym regionie przy tworzeniu nowych inwestycji skoncentrowaliśmy się na wprowadzaniu nowych praktyk i produktów. Zróżnicowane portfolio marek, w tym Address Hotels and Resorts, ekskluzywnej marki luksusowych hoteli i rezydencji, oraz Vida Hotels and Resorts, ekskluzywnej marki hoteli i rezydencji lifestylowych, zostanie teraz rozszerzone. Będziemy oferować swoje kultowe usługi gościom w nowych ekscytujących lokalizacjach w Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz w nowych kierunkach na Bliskim Wschodzie.

Jesteście dużą i rozpoznawalną grupą hotelarską działającą w bardzo wymagającym środowisku, jakim są Zjednoczone Emiraty Arabskie i cały Bliski Wschód. Czy pandemia koronawirusa wpłynęła na Wasze działania? Jak dziś wygląda rynek hotelowy w regionie?

Oczywiście, w trakcie pandemii koronawirusa odnotowaliśmy spadki, podobnie jak w całej branży turystycznej. Ale ten okres wykorzystaliśmy na opracowywanie nowych strategii rozwoju. W tym roku niezwykle ożywiła się  branża turystyczna na całym świecie, co widać też w hotelach Emaar Hospitality Group, które  już w pierwszym kwartale miały obłożenie na poziomie 75 proc. W całych  Zjednoczonych Emiratach Arabskich hotele odnotowały 24 proc. wzrost obłożenia w pierwszym kwartale 2022 r. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Oczekujemy, że będzie ono dalej rosnąć. Do maja zresztą obserwowaliśmy bardzo duży napływ gości we wszystkich naszych hotelach. Oczekujemy dalszych pozytywnych wyników w kolejnych miesiącach. 

Porozmawiajmy zatem o perspektywach. Jakie są dalsze możliwości rozwoju?

Bardzo ważne okazało się Expo 2020 w Dubaju. Obserwujemy powrót konferencji biznesowych i wystaw, cała branża turystyczna odnotowuje w tym roku pozytywne wyniki. ZEA coraz bardziej otwiera się na turystów, dzięki globalnym wydarzeniom i kultowym obiektom, jednocześnie promując się jako atrakcyjny cel podróży.

Czym Emaar Hospitality Group chce przyciągnąć klientów? Jakie są Wasze atuty, których nie posiadają inne sieci hotelowe?

Zgodnie z tegorocznym hasłem „Przyszłość międzynarodowych podróży i turystyki” na Arabian Travel Market, Emaar Hospitality Group dostosowuje się do nowych trendów w hotelarstwie po pandemii. Grupa zmieniła swoją strategię, kładąc nacisk na doznania wellness, na obiekty położone przy plaży i nowe udogodnienia spa, które obejmują usługi lecznicze i wellness w całej sieci Address Hotels + Resorts.  Pracujemy również nad ograniczeniem marnowania żywności we współpracy z bankami żywności, zrównoważonymi działaniami zgodnymi z najwyższymi standardami zrównoważonego rozwoju. Wychodzimy w ten sposób naprzeciw potrzebom nowego pokolenia świadomych podróżników. Poza tym naszym celem jest też cyfryzacja usług w sektorze hotelarskim. Emaar Hospitality Group dąży do wprowadzenia bezdotykowych odpraw, nowych technologii w pokojach  i eliminacji dokumentów papierowych. Jako grupa stawiająca na gościnność dostosowujemy się do zmieniającego się środowiska i potrzeb nowej ery podróżników.

Będziecie otwierać nowe hotele?

Tak. Emaar Hospitality Group zamierza dalej rozwijać się w kluczowych lokalizacjach, w tym w centrum Dubaju, Dubai Marina i Dubai Creek Harbour. Z kolei Vida Hotels and Resorts, znana z wyboru ekskluzywnych i stylowych lokalizacji w Dubaju, otworzy nowe obiekty w Downtown Dubai i Dubai Marina. Na koniec 2022 r. zaplanowane jest otwarcie Vida Dubai Marina, a Vida Dubai Mall w 2023 r.

Po sukcesie Vida Creek Harbour otworzymy 3 hotele i markowe rezydencje w tym kultowym nabrzeżu. Następnym uruchomieniem w tej lokalizacji będzie Address Grand Creek Harbour, który ma zostać otwarty pod koniec 2022 r., a po nim nastąpią otwarcia Palace Dubai Creek Harbour i Vida Creek Beach w 2023 r. Będzie to rozwój nieruchomości Emaar Hospitality Group znajdujących się w nowej społeczności Dubai Creek Harbour.

Czy planujecie również ekspansję poza ZEA i Bliski Wschód?

Po ubiegłorocznych sukcesach międzynarodowych, otwarciu hoteli Address Istanbul i Vida Marassi Al Bahrain, planujemy dalszą ekspansję w Bahrajnie, Egipcie czy Arabii Saudyjskiej. Emaar Hospitality Group, znana z obecności na najbardziej niszowych i luksusowych rynkach, ma przyjemność ogłosić przełomowe inwestycje w Królestwie Arabii Saudyjskiej. Otwarcie hotelu Address Jabal Omar Makkah w 2023 r. będzie kamieniem milowym, który pozwoli nam zaznaczyć swój ślad w krajobrazie Królestwa Arabii Saudyjskiej. Dwie wieże Address Jabal Omar zajmą strategiczną lokalizację w pobliżu Wielkiego Meczetu i będą przyciągać gości z całego świata dzięki najwyższej jakości usługom hotelarskim i niezwykłej architekturze. Ten hotel będzie oferował 1484 pokoje, liczne udogodnienia oraz most podniebny z miejscem do modlitwy ze spektakularnymi widokami na Wielki Meczet. 

Poza tym nasza strategia rozwoju do 2025 r. obejmuje kolejne przełomowe otwarcie w Arabii Saudyjskiej w Diriyah Gate. Ten obiekt będzie częścią przełomowego rozwoju Diriyah Gate, który definiuje saudyjską wizję 2030. Jako marka, która pozostaje wierna swoim korzeniom, Address Hotels + Resorts naprawdę współgra z projektem takim jak Diriyah Gate, promującym wartości kulturowe i historyczne. 

Co więcej, poprzez nasze wspólne przedsięwzięcie z marką Giorgio Armani po raz pierwszy będziemy rozwijać wysoko cenioną markę Armani w Arabii Saudyjskiej, po jej sukcesach w Dubaju i Mediolanie. Ten hotel także będzie zlokalizowany w obrębie głównej inwestycji Diriyah Gate, przyszłego globalnego celu podróży.

Te otwarcia zaspokoją rosnący popyt na luksusowe usługi hotelarskie w Arabii Saudyjskiej. Cieszymy się, że ten kraj był strategicznym celem naszej Grupy.

Planujecie też otworzyć nowy hotel Pałac Fujairah? 

Tak, Pałac Fujairah powita gości już w nadchodzących miesiącach jako luksusowy kurort w bogatym kulturowo i malowniczym otoczeniu Fujairah. Będzie to druga nadmorska nieruchomość Emaar Hospitality Group w Fujairah, po sukcesie Address Fujairah, który został otwarty w 2021 r. Obiekt będzie oferował elegancko urządzone pokoje i apartamenty z różnymi udogodnieniami, zapewniającymi niezapomniane wspomnienia dla lokalnych i międzynarodowych podróżnych.

Bardzo dziękuję za rozmowę. 

Robert Pawełek

Mark Kirby jest  szefem  Emaar Hospitality Group,  spółki zależnej globalnego dewelopera Emaar Properties, jednej z wiodących grup hotelarskich na  Bliskim Wschodzie, współpracującej z  markami hotelowymi Address Hotel + Resorts i Vida Hotels and Resorts.

Post Comment

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

%d bloggers like this: