Wystawianie się na ITB stało się koniecznością dla każdej destynacji turystycznej, a pokazywanie flagi podczas tej imprezy stało się luksusem ze względu na stale rosnącą cenę. Największe na świecie targi turystyczne są centralnym i kluczowym punktem całej branży. ITB stara się być być idealną platformą dla firm i instytucji z całego świata podróży, od Albanii po Zambię.
Rzesze odwiedzających są zwykle widywane na korytarzach i w halach wystawowych nie tylko w sobotę i niedzielę (dni konsumenckie), ale zazwyczaj w środę, czwartek i piątek – dni zarezerwowane dla profesjonalistów z branży. Najważniejsi przedstawiciele, jak ministrowie i dyrektorzy generalni, w większości odeszli po pierwszym i drugim dniu. Tylko w sobotę i niedzielę stażyści, a nie decydenci zostali znalezieni na większości trybun.
Środa była jak zwykle zajęta, ale według wielu wystawców, czwartek i piątek były bardzo powolne.
Najbardziej luksusowe i drogie stoiska można znaleźć na Bliskim Wschodzie / Zatoce Perskiej – ale na przykład w halach wystawowych wokół Qatar Airways można było zobaczyć tylko garstkę gości.
W tym roku nie było długich kolejek na stoiskach z przekąskami i napojami. 4,20 EURO za małą wodę jest bardzo wysoką ceną jak dla każdego standardu. Można też zapomnieć o kartach kredytowych, które nie są akceptowane.
Dokładne dane nie są dostępne, ale wielu wystawców twierdzi, że inwestycja w tym roku nie uzasadnia oczekiwanych rezultatów. Wieksze zainteresowanie widać było w halach z niemieckimi eksponatami, gdzie piwo i rozrywka były zdecydowanie lepsze.
UNWTO, WTTC i wiele innych podmiotów turystycznych ograniczyło swoje wydarzenia podczas ITB.
Dzięki ITB, World Travel Market i wielu innym targom rozwijającym się w nowych regionach i kolejnych wydarzeniach czas na rozwój ITB Berlin może być rozwinięciem przeszłości. Wiele osób mówi: ITB jest po prostu zbyt duże, aby robić poważne interesy. To wydarzenie, w którym podajesz ręce, nic więcej. Ciekawe dość specjalistyczne targi, takie jak IMEX Frankfurt czy IMEX America, ukierunkowane na przemysł MICE, szybko rosną. (TC)