Singapur oferuje unikalną mieszankę sztuki i rozrywki odzwierciedlającą wpływy wielu kultur żyjących obok siebie na jednej wyspie. Znajdziemy tutaj wybitne centra artystyczne, takie jak Galeria Narodowa oraz światowej klasy atrakcje, jak Gardens by the Bay czy Singapore Botanic Gardens (Ogród Botaniczny), niedawno wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. O tym, że warto przyjechać do tego miasta-państwa na dłużej, zabrać tu dzieci, ciekawie spędzić czas, przekonywali w Warszawie reprezentanci Singapore Tourism Board i Singapore Airlines.
Singapore Tourism Board (STB), organ statutowy Ministerstwa Handlu i Przemysłu Singapuru oraz Singapore Airlines (SIA), narodowa linia lotnicza Singapuru, zorganizowały spotkanie prasowe z przedstawicielami mediów w Warszawie.
Wydarzenie odbyło się 3 lipca w restauracji Pańska 85. Spotkanie prasowe było okazją dla mediów do poznania oferty handlowej, turystycznej i gastronomicznej Singapuru, a także odkrycia możliwości, jakie daje w kontekście rozwijania różnorodnych pasji. Obecni byli dziennikarze czołowych tytułów z branży turystycznej, lifestylowej, lotniczej i ekonomicznej. Ponad 30 przedstawicieli mediów miało szansę zapoznać się z najnowszą ofertą Singapuru będącym stale rozwijającym się miejscem wypoczynku i biznesu.
Przychody z turystyki stanowią 4 proc. PKB Singapuru. O tym, jak ważny to sektor gospodarki świadczy fakt, że w sierpniu 2017 roku Singapore Tourism Board (STB) i Singapore Economic Development Board wspólnie uruchomiły kampanię Passion Made Possible odzwierciedlającą charakter Singapuru: napędzany pasją, nigdy niegasnący duch determinacji oraz przedsiębiorczości, która nieustannie kreuje innowacje i nowe możliwości. W 2018 roku Singapur odwiedziło ponad 18,5 mln turystów z całego świata, o 6,2 proc. więcej niż w 2018 roku. Gości z Polski odnotowano 39 020, o 75 proc. więcej niż rok wcześniej.
Melissa Thompson, dyrektor regionu Europy Wschodniej w Singapore Tourism Board, podkreśliła: “Chcemy obalić kilka mitów dotyczących Singapuru, takich jak: Singapur to drogie miasto, do Singapuru jeździ się tylko dla biznesu, Singapru, to tylko miasto, Singapur nadaje sie tylko na stopover.”
Pierwszym mitem z jakim rozprawiła się Melissa Thompson jest teza, że na Singapur wystarczy jeden dzień. Tymczasem, jak podkreśliła, Singapur to ponad 613 kilometrów kwadratowych na lądzie, 63 wyspy, 300 parków i 4 rezerwaty.
Jakie atrakcje czekają na Was w Singapurze możecie przekonać się czytając artykuł:
Jako młode państwo Singapur nie ma rzekomo czym się pochwalić w temacie kultura. Tymczasem to tygiel kilku kultur – jest tutaj Chinatown, dzielnica Małe Indie, enklawa malajska z oryginalną wioską rybacką, Muzeum kultury peranakańskiej.
Równie nieprawdziwe jest twierdzenie, że Singapur to sztuczne miasto. Tymczasem pod względem zieleni w przestrzeni miejskiej Singapur jest miastem nr 1.
Melissa Thompson podobnie łatwo zaprzeczyła twierdzeniu, że Singapur to nie miejsc dla rodzin z dziećmi i nudne miasto. Podkreśliła: “Każdego miesiąca odbywa się co najmniej jedno wielkie wydarzenie (w lipcu jest to Singapore Food Festival, w sierpniu – Night Festival). Architektoniczne cuda, pełne zieleni parki i niesamowite jedzenie stały się naszym znakiem rozpoznawczym. Wielokrotnie nagradzane atrakcje, takie jak singapurskie zoo z największym na świecie akwarium, hotel Marina Bay Sands oraz futurystyczne ogrody Gardens by the Bay czy Jewel Changi Airport z krytym wodospadem to tylko niektóre powody, dla których warto odwiedzić Singapur.”
Wielką zaletą Singapuru jest jego kuchnia i bary.
Jest tutaj 39 restauracji odznaczonych gwiazdkami Michelin oraz 11 z listy 50 najlepszych barów w Azji (w tym bary z pozycji 2., 3., 5 i 8. na tej liście).
Jednocześnie najtańsze restauracje z gwiazdkami Michelin są właśnie w Singapurze – przeczy to kolejnemu mitowi, że to bardzo drogie miasto. Noclegi w hotelach 5* kosztują od 200 do 350 euro, w hotelach 3* od 50 do 100 euro, w tańszych hotelikach – od 15 do 50 euro.
Melissa Thompson podkreśliła: “Cieszę się, że mamy możliwość spotkać się dzisiaj z przedstawicielami polskich mediów, by zaprezentować ofertę Singapuru. Polska jest dla nas ważnym rynkiem, ponieważ widzimy stały wzrost liczby Polaków odwiedzających Singapur, który jest inspirującym miastem z ogromnym potencjałem wspieranym naszą wiedzą i doświadczeniem w tworzeniu ekscytujących możliwości. Wierzymy, że oferta Singapuru zaspokoi potrzeby zarówno turystów jak i przedsiębiorców z Polski, gdyż „Singapore – Passion Made Possible.”
Kardien de Werker, Regional Offline Manager Europe w Singapore Airlines, dodał: „Jesteśmy zachwyceni, że jesteśmy tu dzisiaj i prezentujemy nasz 5-gwiazdowy produkt w Polsce. To ważny dla nas rynek, mimo że fizycznie nie jesteśmy na nim obecni. Z Polski korzystamy z połączeń dolotowych naszych partnerskich linii lotniczych, aby zapewnić loty dla naszych pasażerów z 15 miejsc w Europie do Singapuru oraz wszystkich głównych miast w Azji, Australii i Nowej Zelandii. Robimy to również z 8 lotnisk w Polsce.”
Pięciogwiazdkowe linie Singapore Airlines (SIA) to narodowy przewoźnik Singapuru, którego głównym węzłem jest najlepsze lotnisko na świecie, Changi, od 7 lat zdobywające najwyższą notę w rankingu najlepszych lotnisk świata według agencji ratingowej Skytrax. SIA jest wielokrotnie nagradzaną linią lotniczą na świecie docenianą za najwyższy poziom obsługi na pokładzie, a także nowoczesną flotę.
Kardien de Werker podkreślił: „Nasza flota to 128 najnowocześniejszych samolotów pasażerskich szerokokadłubowych począwszy od Airbusa A380 po niedawno wprowadzonego Boeinga 787-10 Dreamliner. Razem z naszą regionalną linią SilkAir oraz linią niskokosztową obsługujemy 139 kierunków, w teem 17 europejskich – niskokosztoa linia SCOOT operuje w Atenach i Berlinie (Tegel)