Pasażerowie Emirates podróżujący z lotniska Dubai International (DXB) lub przesiadający się na nim mogą liczyć na mniej opóźnień związanych z postojem samolotów między kolejnymi lotami dzięki innowacyjnej, autorskiej aplikacji Emirates o nazwie Hub Monitor. Personel operacyjny Emirates w Dubaju korzysta z aplikacji w celu udostępniania i monitorowania w czasie rzeczywistym informacji dotyczących różnych czynności przygotowujących samolot do odlotu. Poprzez system monitorowania i aktywnego ostrzegania aplikacja pomaga uniknąć opóźnień, co przekłada się na lepszą jakość podróży pasażerów.
Adel Al Redha, wiceprezes i dyrektor operacyjny linii Emirates: – Aplikacja Hub Monitor to wyjątkowe i innowacyjne narzędzie opracowane zgodnie z naszą wizją ciągłej weryfikacji naszych procesów oraz wprowadzania inteligentnych i wydajnych środków usprawniających naszą pracę z korzyścią dla pasażerów. Nasz dział operacyjny we współpracy z działem IT stworzył system w rekordowym czasie pięciu miesięcy na bazie rozwiązania opracowanego wcześniej przez Emirates Engineering. Zespół sprawdzający na bieżąco różne funkcje aplikacji pracuje nad jej kolejnymi modułami – następny zostanie wdrożony jeszcze w tym miesiącu.
Postój samolotów Emirates w Dubaju
Emirates to największe międzynarodowe linie lotnicze na świecie, a ich flota składa się z 270 nowoczesnych i szerokokadłubowych samolotów Airbus A380 i Boeing 777. Codziennie linie Emirates wykonują około 255 lotów z Dubaju do kierunków na sześciu kontynentach. Loty trwają od niecałej godziny do przeszło 17 godzin. Aby uniknąć opóźnień lotów i niedogodności dla pasażerów, należy przede wszystkim sprawnie przygotować samolot lądujący w Dubaju do kolejnego odlotu bez zaniedbywania jakości ani bezpieczeństwa.
Obecnie przygotowanie Airbusa A380 Emirates – największego samolotu pasażerskiego na świecie – do startu z portu przewoźnika w Dubaju zajmuje około 105 minut, a Boeinga 777 – około 90 minut.
Postój samolotu wiąże się z szeregiem najróżniejszych prac. Należy do nich m.in. dokładne wysprzątanie wnętrza samolotu, uzupełnienie wody i obsługa toalet, obsługa cateringu pokładowego i załadunek posiłków dla pasażerów na pokład, podłączenie zasilania zewnętrznego (APU), tankowanie paliwa, obsługa techniczna oraz załadunek bagażu pasażerów i cargo. Opóźnienie w jednej z tych czynności może wpłynąć na całość operacji.
Hub Monitor
Dzięki aplikacji Hub Monitor wielofunkcyjne zespoły z działów Engineering, Network Control, Airport Services, Flight Operations i dnata Operations mogą na bieżąco śledzić przebieg prac w czasie postoju samolotu między lotami. Ponadto aplikacja wysyła ostrzeżenia personelowi operacyjnemu w przypadku jakiegokolwiek opóźnienia lub odstępstwa w stosunku do ustalonego harmonogramu prac. Ostrzeżenia te pozwalają zespołom Emirates zawczasu wykryć i rozwiązać problem będący źródłem potencjalnych opóźnień. Hub Monitor zdążył już pokazać swój potencjał, wszechstronność i skalowalność, wobec czego został wybrany jako system obsługujący kluczowe inicjatywy wewnętrzne Emirates.
Aplikacja integruje dane pochodzące z szeregu wewnętrznych platform z tymi transmitowanymi w czasie rzeczywistym z samolotu. Tak skonsolidowane dane przekazuje następnie zainteresowanym stronom za pośrednictwem interfejsu typu single view. Aplikację Hub Monitor można obsługiwać także na telefonie komórkowym, więc personel pracujący przy samolocie na płycie postojowej i w innych oddalonych obszarach może łatwo uzyskać dostęp do tych informacji.
Aplikacja dostarcza informacji na temat wszystkich samolotów Emirates w Dubaju, umożliwiając zespołom aktywne dostosowywanie i planowanie prac, aby ograniczyć wpływ nieuniknionych lub nieprzewidzianych opóźnień. Początkowe wyniki po wdrożeniu aplikacji w sierpniu wskazują, że Hub Monitor może doprowadzić do znaczącego zmniejszenia opóźnień na lotnisku Emirates w Dubaju każdego roku. (TC)
źródło: Emirates