Minister przemysłu i handlu Rosji Denis Manturov ogłosił w sobotę, że jego kraj prowadzi negocjacje z Norwegią w sprawie sprzedaży samolotów Suchoj Superjet SSJ-100. „Rzeczywiście trwają rozmowy na temat dostaw samolotów SSJ-100. Oczywiście nie podjęto jeszcze żadnych decyzji” – powiedział. Jak dotąd CityJet, ostatni europejski operator, który ma Sukhoi Superjet 100 we flocie, zwrócił samolot właścicielowi, o czym poinformowała rosyjska gazeta Vedomosti poinformowała 18 lutego 2019 r.
Sukhoi Superjet 100 lub SSJ100 jest regionalnym odrzutowcem zaprojektowanym przez Sukhoi, oddział United Aircraft Corporation. Wraz z rozwojem, który rozpoczął się w 2000 r., Odbył dziewiczy lot 19 maja 2008 r., A pierwszy lot komercyjny 21 kwietnia 2011 r. z Armavią.
W czerwcu 2019 r. Miały miejsce trzy wypadki spowodowane rozszczelnieniem kadłuba SSJ-100 co spowodowało 86 zgonów.
W dniu 9 maja 2012 r. podczas lotu demonstracyjnego samolot uderzył bezpośrednio w górę Salak w Indonezji, zabijając wszystkich 45 na pokładzie (personeli Suchoj i przedstawicieli różnych lokalnych linii lotniczych). TAWS został zignorowany przez pilota, rozproszonego rozmową z potencjalnym klientem.
21 lipca 2013 r., podczas testu auto-londowania samolotu z jednym silnikiem przy bocznym wiatrze na lotnisku Keflavík na Islandii, kadłub uderzył i zjechał po pasie startowym. Podczas zamierzonego odejścia na bok zmęczony pilot zdławił niewłaściwy silnik, powodując utratę ciągu niezbędnego do kontrolowania lotu. Samolot nadal tracił wysokość i uderzył w pas startowy, nawet gdy pilot zdał sobie sprawę ze swojego błędu i przyspieszył silnik. Jedna z pięciu załóg została ranna podczas ewakuacji, Islandzka Rada ds. Badania Wypadków Lotniczych zbadała to wydarzenie i wydała dziewięć zaleceń.
10 października 2018 r. Jakutia Airlines SSJ100 ześlizgnął się z pasa startowego na lotnisku w Jakucku, gdy główne podwozie uległo awarii. Wszystkich 87 pasażerów i pięciu członków załogi bezpiecznie ewakuowano i żaden z nich nie odniósł poważnych obrażeń. Awaria mogła być spowodowana przez lód na pasie startowym lub zły stan naprawy lądowiska. Samolot został uszkodzony i nie można go było już naprawić.
5 maja 2019 r., Kiedy Aeroflot Flight 1492 wznosił się po starcie z Moskwy Szeremietiewo, na wysokości 6900 stóp (2100 m) nastąpiło wyładowania piorunu w pobliżu samolotu z pobliskiej chmury cumulonimbus o wysokości 1800 stóp (1800 m). Radio i inny sprzęt zawiodły, a załoga zdecydowała się na awaryjne lądowanie w Szeremietiewie. Kadłub samolotu odbił się po pierwszym przyziemieniu, a po czwartym twardym przyziemieniu wybuchł pożar, który ogarnął tył samolotu. Następnie przeprowadzono ewakuację, ale zginęło 41 z 78 osób.
(TC)
zdjęcie: wikipedia.pl