Czy praca zawsze musi być wyczerpująca i musi towarzyszyć jej stres? Co zrobić, żeby się nią cieszyć i przepełnić ją radością? Wydaje się to trudne, ale dzięki kilku metodom Japonki Marie Kondo, udało się to już tysiącom ludzi na świecie. Dziś mówią, że żyje im się lepiej i szczęśliwiej.
Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu, jak mówi stare przysłowie, a do osiągnięcia radości z pracy zawodowej prowadzi … porządek, twierdzi Marie Kondo. Odnalezienie radości z pracy to nie magia, wymaga sporego wysiłku. Ale dzięki praktycznym wskazówkom Kondo może to stać się dużo przyjemniejsze. Najpierw jednak odpowiedzcie sobie na pytania: czy wasze biurka są zawsze zasypane stosami dokumentów, czy wciąż macie mnóstwo zaległych e-maili, a kalendarz pełen umówionych spotkań z ludźmi, z którymi wcale nie chcecie się widzieć i czy macie trudności w podejmowaniu decyzji? Jeśli tak, to znaczy, że wybawieniem będą porządki. Nie tylko na biurku, ale we wszystkich zawodowych aspektach.
Chociaż większość osób kojarzy Marie Kondo, autorkę bestelleru „Magia sprzątania”, jako specjalistkę od porządków w domu, może ona pochwalić się również sukcesami w porządkowaniu stanowisk pracy. Pracując dla pewnej japońskiej firmy większość czasu spędzała na uczeniu pracowników porządkowania gabinetów. Jej działania nie tylko znacząco poprawiły wyniki całego zespołu, lecz również zwiększyły radość, jaką pracownicy czerpali ze swojej pracy. Metoda KonMari jest prosta, ale skuteczna. Jej głównym kryterium przy porządkowaniu naszych biurek jest zostawianie na nich tylko tego, co …daje nam radość. Oczywiście, w pracy nie wszystko można oceniać na podstawie tego, czy nas cieszy. W firmach są zasady, których trzeba przestrzegać, przełożeni, którzy podejmują decyzje mające wpływ na naszą pracę, i koledzy, z którymi współpracujemy. Ponadto uporządkowanie fizycznej przestrzeni nie wystarczy, aby praca szła gładko. Aby naprawdę doświadczyć radości w życiu zawodowym, trzeba uporządkować każdy jego aspekt, w tym pocztę elektroniczną, dane cyfrowe, zadania związane z pracą i zebrania.
Dlatego do pracy nad książką autorka „Magii sprzątania” zaprosiła Scotta Sonensheina, psychologa i wykładowcę biznesu na Rice University. Scott Sonenshein w oparciu o najnowsze badania pokazuje, jak możemy osiągnąć sukces i odnaleźć satysfakcję w pracy, lepiej wykorzystując to, co już mamy – zarówno jeśli chodzi o umiejętności i wiedzę, jak również przedmioty materialne. Autorzy mówią: „Pożegnaj się z wyczerpującą, stresującą stroną pracy i wypełnij ją radością!” Ich książka stawia pytania, zmienia sposób myślenia oraz dostarcza narzędzia, dzięki którym pozbędziemy się bałaganu piętrzącego się na biurkach, w kalendarzu, czy kontaktach.
„Jak czerpać radość z pracy”, Muza SA