Dzisiaj rozpoczyna się FITUR 2019, największe międzynarodowe targi turystyczne w Hiszpanii. Targi FITUR to pierwsze w nadchodzącym roku branżowe, o znaczeniu światowym, spotkanie profesjonalistów z obszaru turystyki oraz największe wydarzenie turystyczne B2C w Hiszpanii, odbywające się w stolicy kraju, będącej największym rynkiem generującym wyjazdy zagraniczne.
W stosunku do edycji w 2017 roku, targi zarejestrowały wzrost liczby odwiedzających branżowych (o 3%, do poziomu ponad 140 tysięcy) oraz ogółem (251 tysięcy odwiedzających, wzrost o 2,5%). Tendencja ta powinna utrzymać się w 2019 r. dając nadzieję na zwiększenie liczby spotkań biznesowych, także w przypadku polskiej branży. Fitur i Madryt to także nadal ważny punkt w agendzie przedsiębiorców turystycznych pochodzących z Ameryki Łacińskiej, dla których Półwysep Iberyjski jest naturalnym z punktu widzenia języka, historii i kultury, kanałem dystrybucji produktów turystycznych w Europie.
W 2018 roku wzrosła liczba hiszpańskich turystów odwiedzających Polskę i również ta tendencja powinna się utrzymać w roku przyszłym. Dobra lokalizacja polskiego stoiska narodowego oraz planowane działania uzupełniające i wzbogacające naszą obecność na Fiturze są w stanie wzmocnić nasz przekaz promocyjny i rozpoznawalność.
W kontekscie spotkań biznesowych, udział w targach daje nie tylko możliwość utrzymania dotychczasowych kontaktów, ale także nawiązania nowych. Z punktu widzenia bezpośredniego odbiorcy, utrwala w mentalności i pamięci potencjalnych podróżujących wizerunek Polski jako kraju stabilnego, konsekwentnie promującego się w Hiszpanii i branego pod uwagę jako kierunek przyszłej/przyszłych podróży.
Polskie stoisko narodowe (stoisko 4D10) zorganizowała Polska Organizacja Turystyczna. Udział w polskim stoisku narodowym odbywać się będzie na warunkach określonych w „Zasadach uczestnictwa w polskich stoiskach narodowych na międzynarodowych targach turystycznych i przemysłu spotkań, poza granicami kraju”
źródło: POT