IATA przedstawia raport dotyczący bezpieczeństwa w komercyjnym przemyśle lotniczym
Transport

IATA przedstawia raport dotyczący bezpieczeństwa w komercyjnym przemyśle lotniczym

Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Lotniczego (IATA) opublikowało dane dotyczące bezpieczeństwa w 2017 r. W komercyjnym przemyśle lotniczym, wykazując ciągłą poprawę bezpieczeństwa.

Wskaźnik wypadków (mierzony liczbą wypadków przypadających na 1 milion lotów) wyniósł 1,08, co stanowi poprawę w stosunku do wskaźnika wypadków o 1,68 w 2016 r. I wskaźnika 2,01 w poprzednim pięcioletnim okresie (2012-2016).
Stawka za katastrofę w dużych wypadkach w 2017 r. (Mierzona w stratach kadłuba na milion lotów) wynosiła 0,11, co odpowiadało jednej poważnej awarii na każde 8,7 miliona lotów. Stanowiło to poprawę w stosunku do poziomu 0,39 osiągniętego w 2016 r., A także lepszego niż stopa pięcioletnia (2012-2016) wynosząca 0,33. Odnotowano 6 śmiertelnych wypadków z 19 ofiarami śmiertelnymi wśród pasażerów i załogi. Porównuje się to do średnio 10,8 śmiertelnych wypadków i około 315 wypadków śmiertelnych rocznie w poprzednim pięcioleciu (2012-2016). W 2016 r. Doszło do 9 wypadków śmiertelnych i 202 ofiar śmiertelnych.

Żaden z 6 śmiertelnych wypadków nie dotyczył samolotu pasażerskiego. Pięć z nich dotyczyło samolotów turbośmigłowych, a jeden obejmował odrzutowiec. Awaria odrzutowca spowodowała również śmierć 35 osób na ziemi, a także załogę odrzutowca.
Linie lotnicze należące do IATA doświadczyły w 2017 roku wypadków z wynikiem zero wypadków śmiertelnych lub utraty kadłuba za pomocą sprzętu odrzutowego lub turbośmigłowego.
„Rok 2017 był bardzo dobrym rokiem dla bezpieczeństwa lotniczego. Około 4,1 miliarda podróżnych podróżowało bezpiecznie na 41,8 milionach lotów. Ulepszyliśmy prawie wszystkie najważniejsze wskaźniki – globalnie i w większości regionów. A nasza determinacja, aby uczynić ten bardzo bezpieczny przemysł jeszcze bezpieczniejszym, trwa. W 2017 r. Miały miejsce incydenty i wypadki, których będziemy się uczyć przez śledztwo, tak jak dowiemy się z ostatnich tragedii w Rosji i Iranie. Uzupełnieniem tej wiedzy są wglądy, które możemy uzyskać dzięki milionom lotów, które zapewniają bezpieczeństwo. Dane z tych operacji napędzają rozwój analiz predykcyjnych, które ostatecznie pozwolą nam wyeliminować warunki, które mogą prowadzić do wypadków. Przemysł wie, że każda ofiara śmiertelna jest tragedią. Naszym wspólnym celem jest każdy lot do startu i lądowania bezpiecznie „- powiedział Alexandre de Juniac, dyrektor generalny I dyrektor generalny IATA.

Wskaźniki bezpieczeństwa w 2017 roku:

 

 

2017

2016

5-year average (2012-2016)

On-board Fatalities

19

202

314.6

Total Accidents

45

67

74.8

Fatal Accidents

6

9 ¡¡

10.8

Fatality Risk

0.09

0.21

0.24

Fatal Accidents Passenger Flights

2

3

5.6

Fatal Accidents Cargo Flights 4 6 4.6

% of accidents involving fatalities

13.3

13.4

14.4

Jet hull losses 4 13 10
Jet hull losses with fatalities 1 4 3.4
Turboprop hull losses 9 7 15

Turboprop hull losses with fatalities

5

4

7.2

Prawie wszystkie regiony wykazały poprawę w 2017 r. W porównaniu do poprzednich pięciu lat (2012-2016) w następujący sposób:

Wskaźniki utraty kadłuba według regionu operatora (na miliony odlotów)

Region

2017

2012 – 2016

Africa

0.00

2.21

Asia Pacific

0.18

0.48

Commonwealth of Independent States (CIS)

0.92

1.17

Europe

0.13

0.14

Latin America and the Caribbean

0.41

0.53

Middle East and North Africa

0.00

0.74

North America

0.00

0.22

North Asia 0.00 0.00

Współczynnik strat kadłuba turbośmigłowego na całym świecie wynosił 1,30 na milion lotów, co stanowiło pogorszenie z poziomu 1,01 w 2016 r., Ale poprawę w stosunku do pięcioletniej stopy (2012-2016) wynoszącej 2,18. Wszystkie regiony zauważyły, że ich wydajność w zakresie bezpieczeństwa turbośmigłowego uległa poprawie w 2017 r. W porównaniu z ich pięcioletnimi stawkami. Niezależnie od tego wypadki z udziałem samolotów turbośmigłowych stanowiły 44% wszystkich wypadków w 2017 r. I 83% wypadków śmiertelnych.

Współczynnik strat kadłuba turbośmigłowego według regionu operatora (na milion odlotów)

Region

2017

2012 – 2016

Africa

5.70

7.38

Asia Pacific

0.61

1.45

Commonwealth of Independent States (CIS)

16.44

20.59

Europe

0.00

0.73

Latin America and the Caribbean

0.00

1.55

Middle East and North Africa

0.00

3.42

North America

0.94

0.98

North Asia 0.00 8.73

Postęp w Afryce

Afryka Subsaharyjska nadal poczyniła znaczne postępy w zakresie bezpieczeństwa. Linie lotnicze w tym regionie odniosły zerowy poziom strat kadłuba i zero wypadków śmiertelnych z udziałem samolotów lub turbośmigłowych przez drugi rok z rzędu. Zarówno wskaźnik strat kadłuba turbośmigłowego, jak i wszystkie wypadki spadły w stosunku do średniej z poprzednich pięciu lat. Jednak wskaźnik strat kadłuba turbośmigłowego wzrósł w porównaniu z rokiem 2016 (5,70 vs. 1,52). Z kolei w dużej mierze był odpowiedzialny za spowodowanie wzrostu wskaźnika wypadków w porównaniu z rokiem 2016 (6,87 vs. 2,43).

„Linie lotnicze w Afryce Subsaharyjskiej nadal poprawiały swoje wyniki w zakresie bezpieczeństwa. Celem jest osiągnięcie światowej klasy bezpieczeństwa. Już drugi rok z rzędu linie lotnicze w regionie nie doświadczyły ofiar śmiertelnych pasażerów ani strat kadłuba. Wciąż jednak istnieje duża luka w zabezpieczeniu floty turbośmigłowej na kontynencie. Globalne standardy, takie jak audyt bezpieczeństwa operacyjnego IATA (IOSA), mają znaczenie. Licząc wszystkie wypadki, wydajność afrykańskich linii lotniczych w rejestrze IOSA była ponad trzy razy lepsza niż linii lotniczych innych niż IOSA w regionie. Dlatego nadal zachęcamy kraje afrykańskie do włączenia IOSA i IATA Standard Safety Assessment (ISSA) do ich systemów nadzoru nad bezpieczeństwem. ISSA, który jest przeznaczony dla tych przewoźników, którzy nie są uprawnieni do IOSA, oferuje również jednorazową możliwość operatorom statków powietrznych, którzy w innym przypadku byliby objęci IOSA, umożliwiając stopniowe podejście do osiągnięcia IOSA „, powiedział de Juniac.

Równolegle rządy afrykańskie muszą przyspieszyć wdrażanie standardów i zalecanych praktyk ICAO w zakresie bezpieczeństwa (SARPS). Według stanu na koniec 2017 r. Tylko 25 krajów afrykańskich wdrożyło co najmniej 60% SARPS „- powiedział de Juniac.

IOSA

W 2017 r. Wskaźnik wypadków dla linii lotniczych w rejestrze IOSA był prawie czterokrotnie wyższy niż w przypadku linii lotniczych innych niż IOSA (0,56 w porównaniu z 2,17) i był prawie trzy razy lepszy w okresie 2012-16. Wszystkie linie lotnicze należące do IATA muszą zachować rejestrację IOSA. Obecnie w rejestrze IOSA znajdują się 423 linie lotnicze, z których 142 to członkowie spoza IATA. W ciągu najbliższych kilku lat IOSA przejdzie transformację cyfrową, która umożliwi liniom lotniczym IOSA porównywanie i porównywanie ich wydajności. W dłuższej perspektywie cyfrowa transformacja pomoże skoncentrować audyt w obszarach o najwyższym poziomie ryzyka bezpieczeństwa.

Sześciopunktowa strategia bezpieczeństwa

Strategia bezpieczeństwa Six Point firmy IATA jest kompleksowym, opartym na danych podejściem do identyfikacji problemów organizacyjnych, operacyjnych i pojawiających się w zakresie bezpieczeństwa:

Obniżenie ryzyka operacyjnego, takiego jak LOC-I (utrata kontroli podczas lotu), CFIT (kontrolowany lot w terenie) i RE (wyścigi na pasie startowym)
Poprawa jakości i zgodności dzięki programom audytu
Opowiadać się za ulepszoną infrastrukturą lotniczą, taką jak wdrożenie podejścia nawigacyjnego opartego na wydajności
Wspieranie konsekwentnej realizacji systemów zarządzania bezpieczeństwem
Wspieranie skutecznej rekrutacji i szkoleń w celu poprawy jakości i zgodności dzięki programom takim jak IATA Training i Qualification Initiative
Identyfikowanie i rozwiązywanie pojawiających się problemów związanych z bezpieczeństwem, takich jak baterie litowe i integracja zdalnie sterowanych systemów samolotowych (RPAS) w przestrzeń powietrzną.

źródło IATA

Post Comment

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Verified by ExactMetrics