Z okazji Jubileuszu 25 lecia IT&CMA oraz 20 lecia CTW Asia-Pacific, organizatorzy przygotowali obszerne podsumowanie ich działalności. Szereg zestawień, analiz i porównań pokazuje, jak oba te wydarzenia rozwijały się na przestrzeni lat. Bez wątpienia każdy, kto interesuje się rynkiem podroży biznesowych, luksusowych w regionie Azji i Pacyfiku, zaznajomiony jest z tematem, ale dla tych, którzy dopiero zaczynają interesować się tym obszarem, będzie to ciekawa lektura, a może inspiracja do podjęcia dodatkowych działań.
IT&CMA i CTW Asia-Pacific to przodujące wydarzenia branży MICE w regionie Azji i Pacyfiku, które w tym roku obchodzą 25. i 20. rocznicę swojej działalności. Jest to wyjątkowe wydarzenie, nie tylko z uwagi na program, jaki oferuje swoi uczestnikom, ale także z tego powodu, że w oba te wydarzenia, ostatnimi czasy odbywają się nie tylko w tym samym terminie, ale i pod wspólnym dachem. Co jest dodatkową wartością.
IT&CMA (Incentive Travel, Conventions and Meetings), debiutowało w 1993 r. w Hongkongu. Było to przełomowe wydarzenie, którego celem, do dzisiaj, jest rozwijanie rynku MICE regionu Azji i Pacyfiku, zarówno lokalnie, jak i na arenie międzynarodowej, a także wsparcie działających w nim firm oferujących usługi z zakresu organizacji turystyki biznesowej. W kolejnych latach wydarzenie odbywało się w kilku innych krajach, a w 2004 roku IT&CMA zagościło na dobre w Tajlandii.
IT&CMA i CTW Asia-Pacific to przodujące wydarzenia branży MICE w regionie Azji i Pacyfiku
W roku 1998 r. w Kuala Lumpur swoją premierę miała kolejna ważna impreza branżowa – CTW Asia-Pacific (Corporate Travel World). CTW Asia – Pacyfik, która została bardzo dobrze przyjęta, ponieważ w tamtym czasie, nie odbywały się żadne inne wydarzenia-szkolenia dla menedżerów corporate travel. Już w trzecim roku, liczba delegatów wzrosła dwukrotnie, a w kolejnych latach wciąż się powiększała. W miarę rozwoju pojawiały się nowe inicjatywy biznesowe, edukacyjne, sprzyjające nawiązywaniu i rozwijaniu konaków.
Oba wydarzenia uważane są na jedne z najważniejszych spotkań poświęconych branży MICE na kontynencie azjatyckim. A rok 2004 był przełomowym, ponieważ od tamtego czasu T&CMA i CTW Azja – Pacyfik organizowano wspólnie.
IT&CMA Dawniej i teraz:
Biznes
W roku 1995, dzięki specjalnie dedykowanym platformom internetowym, wprowadzano możliwość wcześniejszego zaplanowania i umawiania spotkań pomiędzy nabywcami a sprzedawcami, włączono takie funkcje jak perfectmatching (1996) oraz możliwość prowadzenia online diary facilities (2005) . Dzisiaj 100% spotkań może być umawianych online, jeszcze przed przybyciem do Bangkoku co zdecydowanie maksymalizuje efektywność rozmów i czasu spędzonego na targach. Dodatkowo, od roku 2009 organizowane są briefingi prasowe. Od 2011 roku prezentacje poszczególnych destynacji, a od 2012 sesje poświęcone podróżom luksusowym.
IT&CMA Dawniej i teraz:
Edukacja
Organizowane przez IT&CMA sesje edukacyjne, podniosły wartość targów i stały się źródłem wielu inspiracji, dla uczestniczących w nich osób. Pomagają nakreślić właściwą ścieżkę biznesową. W miarę rozwoju oferta edukacyjna ewoluuje, jest aktualizowana i odpowiada na nowe wyzwania w branży MICE, w poszczególnych jej segmentach.
Dodatkowo w roku 2013, wprowadzono tzw. Association Day, a w 2013 roku odbyło się pierwsze ASEAN MICE forum, co zdecydowanie przyśpieszyło rozwój rynku azjatyckiego. W ramach globalnego projektu The Future Leaders Forum, od roku 2003 prowadzona jest również współpraca z IMEX oraz stowarzyszeniami MPI i MCI.
IT&CMA Dawniej i teraz:
Networking
Wydarzenia networkingowe, w których brali udział wszyscy uczestnicy targów, ewoluowały z ogólnych imprez po spotkania dedykowane wyłącznie sprofilowanym grupom. Dzięki czemu uczestnicy spotkań mieli znacznie większe szanse na nawiązanie kontaktów biznesowych zgodnych z ich oczekiwaniami. Ze swoimi produktami docierają do interesujących ich odbiorców, co podnosi osiągany przez nich wskaźnik rentowności (ROI).
Pierwszy sponsorowany lunch networkingowy miał miejsce już w 1993 r. Od tego czasu zainteresowanie ze strony sponsorów tą formą promocji jest ogromne. Od 1996 r. odbywają się też wycieczki pre- i posttourowe, mające zareklamować potencjał MICE-owy poszczególnych destynacji. W 2016 roku wydano 18 NTOs, CVBs, firmy i organizacje zawarły blisko 30 sesji, co dodatkowo, wpłynęło pozytywnie na jakość wydarzeń networkingowych. Dzięki roadshows i FAM trips z roku na rok wzrasta liczba marek zaangażowanych w projekty IT&CMA.
CTW Asia-Pacific Dawniej i teraz:
Eksperci
CTW Asia – Pacifik podobnie jak IT&CMA stawia na edukację branżową. Od 1998 odbywają się prelekcje i wykłady utrzymujące globalny zasięg i światowe standardy.
W 2000 r. swoją premierę miały poprzedzające imprezę warsztaty. Istotną rolę odegrały także sesje, podczas których można było zdobyć różnego rodzaju certyfikaty (2008-2012). W 2014 powstał tzw. Advisory Panel – panel doradczy, obejmujący najlepsze umysły z całego świata, ekspertów, którzy opracowują zarówno program konferencji, jak i też dyskusji im towarzyszących i możliwości promowania wzajemnych kontaktów.
CTW Asia-Pacific Dawniej i teraz:
Biznes
Szereg rozmów prowadzonych podczas paneli dyskusyjnych pomaga w zrozumieniu aktualnych trendów i poznaniu nowych możliwości. Dzięki czemu też, specjaliści zajmujący się organizacją podróżny służbowych mogą lepiej zrozumieć potrzeby swoich potencjalnych klientów i odpowiadać na nie zgodnie z ich oczekiwaniami. To właśnie sesje table-top umożliwiły wymianę konaków, doświadczeń oraz realizację określonych zadań.
W 2003 roku CTW Asia – Pacific uruchomiła pierwszy program hostingowy Corporate Travel Manager (CTM) , który zapewnił obecność najbardziej wykwalifikowanych specjalistów podróży służbowych. I jest to największy tego typu program hostingowy w całym regionie.
CTW Asia-Pacific Dawniej i teraz:
Networking
CTW Asia – Pacifik, to jednak nie tylko na światową skalę targi i edukacja, to również integracja i networking również w kameralnych środowiskach biznesowych, podróży luksusowych. To także szereg wydarzeń towarzyszących, w tym przerwy na kawę, lunche, eventy – bardzo często sponsorowanym czy podróże typu fam trip. Co znakomicie sprzyja wymianie doświadczeń pomiędzy uczestnikami, dzieleniu się doświadczeniami i budowaniu pozytywnych i przyjaznych relacji w środowisku CTW Asia – Pacific.
źródło: materiały prasowe