Włochy nadal wykorzystują swój sukces Premier Partnera jaki mieli na zeszłorocznych targach WTM w Londynie – wiodącym globalnym wydarzeniu w branży turystycznej. Korzystając z tego potencjału instytucje odpowiedzialne za rozwój turystyki w kraju przygotowały wiele inicjatyw również na najbliższe WTM London 2018 oraz w samym Londynie. Włochy ogłosiły wzrost liczby przylotów o 5,3% z Londynu w 2017 r., który w obecnym roku ma się jeszcze zwiększyć ze względu na przypadające właśnie obchody upamiętniające 500. lecie śmierci Leonarda da Vinci oraz odwiedziny miasta Matera – Europejskiej Stolicy Kultury 2019.
Włoska Krajowa Rada Turystyki (ENIT) zapewnia, że podczas tegorocznych WTM London nadal będzie się znajdowała w centrum uwagi sponsorując Klub Kupujących WTM, a także podkreślając swoją większą obecność w samym Londynie.
Inicjatywy Włochów obejmują m.in stworzenie kreatywnego stoisko na stacji Waterloo w niedzielę 4 listopada, przed rozpoczęciem WTM London i pierwszym dniem pokazu, który odbędzie się w poniedziałek 5 listopada, co będzie jednocześnie wspierane poprzez wyświetlanie informacji i reklam na cyfrowych przystankach autobusowych położonych na Oxford Street podczas całego tygodnia targów WTM.
Ponadto, umowy sponsorskie dadzą Włochom znaczącą obecność w O2 podczas całego WTM, jak również możliwość sponsorowania wystawy Mantegna i Bellini w Galerii Narodowej, która potrwa do 27 stycznia 2019 roku.
Matera, która w roku 2019 będzie Europejską Stolicą Kultury, jest jednym z dwóch miast w Basilicata, małym regionie na południu Włoch, położonym pomiędzy Kampanią, Apulią i Kalabrią, a skąpanym w dwóch morzach: Jońskim i Tyrreńskim. Jest uważana za „perłę Tyrreńską”, popularną ze względu na posąg Chrystusa Odkupiciela umiejscowiony na szczycie góry, której zbocze opada prosto do morza.
Najważniejszym wydarzeniem jest fiesta Madonny della Bruna, podczas której artyści z miasta Papier-Mâché rywalizują o wykonanie rydwanu triumfalnego, na którym figura Madonny zostanie zabrana w procesji. Co roku 2 lipca rydwan przechodzi ulicami miasta na plac katedralny, na którym ustawia się posąg Madonny, po czym rydwan bierze figurkę na pamiątkę.
Tymczasem Mediolan, w którym Leonardo da Vinci spędził większość swojego czasu, pełni główną rolę podczas ogólnopaństwowych obchodów 500. rocznicy śmierci wielkiego człowieka.
Program wydarzeń w Mediolanie potrwa dziewięć miesięcy, od maja 2019 r. Do stycznia 2020 r., gdzie centralnym punktem jest Castello Sforzesco, gdzie Leonardo przybył w 1482 r., aby oddać swoje umiejętności służbie u księcia Ludovico Sforzy.
Najciekawsze z atrakcji to ścieżka multimedialna, ustawiona w Sala delle Armi, gdzie goście zostaną przetransportowani do Mediolanu Leonardo, oglądając miasto. Plan tej wirtualnej podróży obejmie georeferencyjne mapowanie wizualne zarówno w mieście, jak iw obrębie muzeów, kościołów i budynków na terenie.
Maria Elena Rossi, dyrektor ds. Marketingu i promocji w Italian National Tourist Board (ENIT), powiedziała: „W przyszłym roku ENIT świętuje 100 lat istnienia. W 2019 roku Włochy świętują także Leonardo da Vinci, 500 lat po jego śmierci. „Strategią marketingową będzie wzrost wartości naszej propozycji na istniejących i nowych rynkach oraz innowacyjność produktów turystycznych, koncentrując się na doświadczeniu włoskiego stylu życia. Strategia obejmie zarówno branżę rozrywki, jak i spotkań. Powiedziała, że łączna liczba przyjazdów i noclegów wzrosła w 2017 r. W porównaniu do 2016 r., Odpowiednio o 5,3% i 4,4%.”
Największe rynki dla Włoch pod względem spędzonych nocy to Niemcy (+ 4,9%), Francja (+ 1,9%) i Wielka Brytania (+ 1,5%), a następnie Stany Zjednoczone (+ 10,3%), Holandia (+ 0,5%) i Szwajcaria (+ 3,1%). Pod względem przyjazdów Stany Zjednoczone pozostają drugim rynkiem dla Włoch w 2017 r. (Wzrost o 9,9%), po Niemczech,
Portfolio WTM, Kierownik ds Mediów i PR Paul Nelson powiedział: „Włochy to fascynujące miejsce, przepełnione historią i atrakcjami, które czynią go idealnym dla stałych gości. Przyszły rok nie jest wyjątkiem, z Materą jako Europejską Stolicą Kultury 2019 i pamiątkami po śmierci Leonarda da Vinci. Da Vinci był zafascynowany podróżami i lotami i powiedział kiedyś:” Kiedy raz skosztujesz lotu, będziesz na zawsze chodził po ziemi z oczami zwróconymi ku niebu, bo tam byłeś, a tam zawsze będziesz pragnął powrócić. To trafny cytat dla WTM London, który celebruje wszystko, co dobre w podróżach lotniczych, turystyce i pomysłach, które kształtują świat”.
(TC)