Aktualnosci BIZNES

WTM London promuje różnorodność, i odpowiedzialną turystykę

Podczas drugiego dnia odbywających się właśnie targów WTM London 2023 omawiane sią kluczowe zagadnienia branży turystycznej, w tym różnorodność i włączenie społeczne, przyszłość podróży oraz odpowiedzialnej turystyki. To jedno z najbardziej wpływowych wydarzeń podróżniczych i turystycznych na świecie.

 

Przyszłość podróży

Podczas sesji Instytutu Podróży i Turystyki Przyszłości można było się dowiedzieć, że tysiące ludzi, którzy dołączą do branży turystycznej, znajdą w niej swoje miejsce do optymalnego rozwoju. Branża, do 2085 r. na całym świecie stworzy 2030 milionów miejsc pracy. Anne Lotter, dyrektor wykonawcza Global Travel and Tourism Partnership, stwierdziła, że ​​40% stanowisk pracy w branży charakteryzuje się wyższym poziomem wynagrodzeń. „To sektor, w którym można zacząć od dołu i wspiąć się bardzo wysoko”

Louis Davis, easyJet Starszy menedżer ds. strategii firmy Holidays opisał, jak zwrócił się do 30 biur podróży w sprawie doświadczenia zawodowego. „Dwadzieścia dziewięć osób powiedziało nie, jedna dała mi CV, wytrwałość popłaca. Pukajcie do drzwi, w końcu któreś otworzą” – powiedział.

Perspektywy dla branży turystycznej

Branża turystyczna stoi w obliczu potencjalnego globalnego pogorszenia koniunktury gospodarczej i recesji, ale jak przewidują czołowi prognostycy, prognozy na połowę 2024 r. są pozytywne. Sesja konferencyjna WTM London; Inflacja, wojna i upadek społeczeństwa, co dalej z gospodarkami świata? słyszałem, jak wysoka inflacja, rosnące koszty pożyczek i konflikt na Bliskim Wschodzie wpłyną na wzorce zakupów w wielu krajach.

Dave Goodger, dyrektor zarządzający ds. ekonomiki turystyki na region EMEA, powiedział: „W wielu krajach obserwujemy potencjalną recesję. Widzimy, że wysokie ceny podważają potencjał zarobkowy wielu ludzi, a wyższe stopy procentowe są prawdziwym szokiem. Jest wiele sygnałów ostrzegawczych.”

Stwierdził jednak, że są też pozytywne strony: „Ludzie przeznaczają wydatki na artykuły pierwszej potrzeby i ograniczają wydatki uznaniowe, ale w ramach tego nadal chcą podróżować”.

Andy Cates, starszy ekonomista w Haver Analytics, powiedział, że konflikty w Izraelu, na Ukrainie i potencjalny konflikt między Chinami a Tajwanem wpłynęły na wzorce podróży i ceny towarów. Ponadto wyższe ceny energii mogą się utrzymać – stwierdził – a rzeczywiste koszty energii są obecnie o 80% wyższe niż 25 lat temu.

Aktualizacje miejsc docelowych: Chiny były osobną debatą na Discover Stage. Adam Wu, dyrektor operacyjny CBN Travel, powiedział, że chińska turystyka wyjazdowa drastycznie spadła ze 2019 mln w 155 r. do 40.4 mln w pierwszej połowie 2023 r. Stwierdził jednak, że liczba ta nadal równa jest populacji Hiszpanii, dodając jedynie 41.6% loty z Chin odbywały się w porównaniu do 2019 r.

Podróżujący Chińczycy wydali o 24% więcej niż w 2019 r., kiedy wydano ogółem 254.6 miliarda dolarów – czterokrotnie więcej niż wydali turyści wyjeżdżający z Wielkiej Brytanii. Chińczycy byli teraz mniej skłonni do podróżowania w grupach i chcieli doświadczenia bardziej dostosowanego do indywidualnych potrzeb – dodał.

Wu dodał: „Istnieje 1.4 miliarda Chińczyków i 380 milionów klasy średniej, a my 300 milionów uprawia sporty wodne. Tylko bądź przygotowany na Chińczyków.

Doradził krajom, które chcą przyciągnąć chińskich gości: „Po prostu usuńcie obowiązek wizowy, ponieważ Chińczycy na ogół będą jeździć tam, gdzie jest mniej barier”.

Powiedział, że kluczem jest marketing w mediach społecznościowych, a Douyin, chińska wersja Tik Toka, jest potężnym kanałem.

Firma Visit Maldives uruchomiła nowy segment na swojej stronie internetowej, aby zaprezentować różne atole tego miejsca docelowego i ich przydatność dla różnych typów klientów, takich jak rodziny lub osoby szukające wakacji na łonie natury. Można go znaleźć na stronie atolls.visitmaldives.com.

Podczas WTM zaprezentowano światu plany dotyczące nowego luksusowego miejsca w górach, Soudah Peaks. Cel podróży położony jest na terenie parku przyrody w południowo-zachodniej części Arabii Saudyjskiej, na wysokości 3,015 metrów nad poziomem morza, co stanowi najwyższy punkt w kraju. W pierwszym etapie powstanie dziewięć niskich hoteli butikowych i pięciogwiazdkowych, a ośrodek zaoferuje także przeżycia przygodowe i rekolekcje odnowy biologicznej, a wszystko to w wciągającym środowisku kulturalnym.

Sri Lanka podnosi się po zeszłorocznych zawirowaniach politycznych i gospodarczych – do końca roku oczekuje się ponad 1.5 miliona turystów, w porównaniu z 719,000 2022 w XNUMX r. „Jesteśmy odpornym kierunkiem; wydostaliśmy się z tego” – powiedział Harin Fernando, Minister Turystyki i Gruntów, który powiedział również, że tym kierunkiem interesują się największe grupy hotelowe i prowadzi rozmowy z Bollywood na temat lokalizacji filmowych.

Kraj wykorzystał także WTM do podkreślenia swojej nowej globalnej kampanii marketingowej. Jej slogan „Wrócisz po więcej” odnosi się do 33% podróżnych, którzy powracają do danego miejsca docelowego.

Fernando ujawnił również, że turystyka przygodowa będzie „następną wielką rzeczą” na Sri Lance, ponieważ zaplanowano już kampanię z udziałem influencerów.

Sarawak ujawniła dzisiaj dwie akcje promocyjne, które przybliżą szerszej publiczności bogate w przyrodę malezyjskie państwo na wyspie Borneo. Współpraca z National Geographic Traveler obejmie serię ośmiu artykułów i sześć jednominutowych filmów wideo na stronie internetowej. Tymczasem do kwietnia 2024 r. użytkownicy serwisu Tripadvisor będą mieli do dyspozycji dedykowaną stronę docelową Sarawak, która upraszcza proces rezerwacji atrakcji w ośrodku docelowym.

Ministrowie turystyki Brazylii i Republiki Południowej Afryki, Celso Sabino i Patricia de Lille, podpisali w WTM London wspólną umowę marketingową mającą na celu promowanie turystyki pomiędzy obydwoma miejscami docelowymi.

Odpowiedzialna turystyka: Bądź na bieżąco w obliczu pojawiających się unijnych przepisów dotyczących sprawozdawczości środowiskowej, to przesłanie Fundacji Podróży, która we współpracy z hiszpańskim biurem turystycznym TurEspana opublikowała dzisiaj raport z wytycznymi dla przedsiębiorstw. Unijna dyrektywa w sprawie raportowania zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw (CSRD) będzie miała zastosowanie w pierwszej kolejności do dużych firm, które będą składać raporty od 2025 r., a później do MŚP.

Zmiany dotkną organizatorów wycieczek, ale także dostawców, takich jak przewodnicy wycieczek i firmy oferujące atrakcje. Rebecca Armstrong, specjalistka ds. turystyki zrównoważonej z Fundacji Travel Foundation, podkreśliła, że ​​nawet bez przepisów proces ten mógłby pomóc firmom zabezpieczyć się na przyszłość poprzez dywersyfikację produktów i przekazywanie dobrych praktyk partnerom i klientom.

Doradzała dostawcom usług turystycznych: „W przyszłym roku sugerowałabym współpracę z touroperatorami; jakie są ich wymagania? O co będą cię pytać? Jak zacząć zbierać te dane w najbardziej użyteczny sposób?”

Just a Drop uczciło swoje 25-lecie ogłaszając dwie nowe inicjatywy. Po pierwsze, prosi hotele, kurorty i obiekty hotelarskie o zarejestrowanie się w programie „Woda z kranu dla wszystkich”, w ramach którego goście będą mieli możliwość dodania do rachunku darowizny w wysokości 1 funta przy wyborze wody z kranu do posiłku. Po drugie, Just a Drop ogłosiło nawiązanie partnerstwa z Sojuszem na rzecz Zrównoważonej Gościnności pod nazwą „Lepsza przyszłość dla wszystkich”, w ramach którego będą współpracować na rzecz zapewnienia całościowej ścieżki wyjścia z ubóstwa.

WTM London zwróciło uwagę na inicjatywy społeczne w Republice Południowej Afryki i Indiach, aby zaprezentować skuteczne polityki i partnerstwa w zakresie odpowiedzialnej turystyki.

Szefowie turystyki z Kerali, Madya Pradesh i rząd Indii rozmawiali o wzmocnieniu pozycji lokalnych społeczności w zakresie rozwoju zrównoważonych atrakcji turystycznych dzięki produktom pochodzącym z lokalnych źródeł i kwaterom wiejskim.

Do Glynna O’Leary, dyrektora naczelnego Transfrontier Parks Destinations w Republice Południowej Afryki, na scenie dołączyli Henrik Mathys ze społeczności Mier – współwłaściciele !Xaus Lodge wraz ze społecznością Khomani San – i Morena Montoeli Mota, główna tradycyjna przywódczyni Batlokoa ba Mota Tradycyjna społeczność, właściciele Witsiehoek Mountain Lodge, aby porozmawiać o tym, jak ich partnerstwa pomogły im przezwyciężyć pandemię.

W debacie na temat odpowiedzialnej turystyki przyjrzano się także sposobom, w jaki europejskie kierunki turystyczne radzą sobie z problemami nadmiernej turystyki.

Strategia Barcelony miała na celu ograniczenie liczby gości na wieczorach kawalerskich poprzez skupienie się bardziej na wydarzeniach kulturalnych, natomiast Flandria współpracowała ze społecznościami w Brugii w celu opracowania oferty związanej z rowerem i dziedzictwem kulturowym.

Park Narodowy Cinque Terre ma również na celu zmniejszenie presji na malownicze wioski, koncentrując się na kulturze, a nie na jednodniowych wycieczkach.

Podczas ostatniej sesji odpowiedzialnej turystyki wysłuchano opinii ekspertów z zakresu lotnictwa na temat postępów w technologii wodorowej, które mogą pomóc sektorowi w ograniczeniu emisji dwutlenku węgla.

Prelegenci z easyJet, lotniska w Bristolu, Airbusa, Cranfielda i Rolls-Royce’a przedstawili postępy w zakresie zrównoważonych paliw lotniczych, biopaliw, akumulatorów i wodoru.

Jenny Kavanagh, dyrektor ds. strategii w Cranfield Aerospace Solutions, powiedziała: „Lot o zerowej emisji jest znacznie bliżej, niż myślisz”.

Jane Ashton, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w easyJet, również była optymistką i dodała: „Obecnie obserwujemy loty testowe wodorowe. Szybko staje się to możliwe.”

Szczyt na rzecz różnorodności i integracji: Kat Lee, dyrektor naczelna stowarzyszenia Family Holiday Association, podkreśliła wartość ekonomiczną integracji, wskazując na statystyki pokazujące, że 16% Brytyjczyków w ogóle nie korzystało z wakacji – to 11 milionów osób, które mogłyby być klientami usług turystycznych firmy.

Namawiała biura podróży, aby udzielały „naprawdę kompleksowych” informacji i wsparcia osobom, które nigdy wcześniej nie rezerwowały wakacji, i dodała: „Dotrzesz do większej liczby osób, wygenerujesz więcej niestandardowych ofert i będziesz mieć bardziej udany, długotrwały biznes”.

Briony Brookes, globalna dyrektor ds. public relations w Cape Town Tourism, opowiedziała delegatom o projekcie Limitless Cape Town, który pomaga podróżującym z różnymi niepełnosprawnościami i przeszkolił pierwszego niewidomego przewodnika w Afryce.

Rafael Feliz Espanol, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Karisma Hotels and Resorts, opowiedział o tym, jak jego firma zapewnia opiekę rodzinom z dziećmi autystycznymi, szkoląc personel i korzystając z pomocy „konsjerżów zajmujących się autyzmem” w kontaktach z rodzicami przed wakacjami.

Uczestnicy szczytu wysłuchali także wypowiedzi Darrena Edwardsa, który w 2016 r. doznał urazu kręgosłupa w wypadku podczas wspinaczki górskiej, ale od tego czasu bierze udział w zawodach sportowych na wózkach inwalidzkich i wydarzeniach, takich jak siedem maratonów w siedem dni w różnych miejscach na całym świecie.

Doradził biurom podróży, aby wykorzystywały wzorce do naśladowania, aby wzmacniać pozycję innych osób niepełnosprawnych.

Eksperci ds. różnorodności i włączenia społecznego namawiali delegatów, aby zaczęli od poprawy reprezentacji różnych grup wśród swoich pracowników.

Katie Brinsmead-Stockham, założycielka Hotelu Hussy, powiedziała, że ​​jedną z szybkich zmian byłoby dodanie zaimków i wymowy Twojego imienia i nazwiska do podpisu e-mailowego, aby „natychmiastowe uwzględnić”.

Thea Bardot, dyrektor naczelna Lightning Recruitment, dodała: „Możesz wiele zarobić bez budżetu, wykorzystując swój język w pracy i życiu osobistym – zwracaj uwagę na słowa i wyrażenia, a będziesz gościnny i włączający”.

Atlyn Forde, konsultantka ds. różnorodności i włączenia oraz założycielka Communicate Inclusively, ostrzegła, że ​​strach może stanowić barierę, ale „popełnianie błędów jest w porządku” – jej radą było zadawanie pytań i prowadzenie rozmów.

Według Jenny Southan, założycielki Globetrender, rynek podróży dla osób queer osiągnie do 2030 r. ponad dwukrotnie poziom sprzed pandemii.

Prowadząc sesję na temat podróży LGBTQ+, powiedziała, że ​​wydatki osób LGBTQ+ na podróże osiągnęły w 218 r. 2019 miliardów dolarów, a do 2030 roku mają osiągnąć 568.5 miliarda dolarów.

Jednak Janis Dzenis, dyrektor ds. komunikacji i PR w WayAway, ostrzegła, że ​​bezpieczeństwo jest nadal główną troską wielu podróżnych LGBTQ, a badania pokazują, że połowa z nich zmienia sposób, w jaki zachowuje się za granicą lub ubiera się inaczej niż w domu.

Uwern Jong, redaktor naczelny magazynu OutThere, powiedział, że bezpieczne przestrzenie odgrywają „ogromną rolę” i zwrócił uwagę na takie rozwiązania, jak akredytacja hoteli opracowana przez IGLTA (Międzynarodowe Stowarzyszenie Podróży Gejów i Lesbijek).

Podkreślił także kierunki, które są bezpieczne, przyjazne i przyjazne, takie jak Malta, Kalifornia, Holandia, Szwajcaria i Australia.

Aisha Shaibu-Lenoir, założycielka Moonlight Experiences, opowiedziała o byciu ambasadorką LGBTQIA+ dla młodzieżowej marki Contiki, doradzając w zakresie zasad podróży grupowych, używania zaimków oraz szkoleń kierowców i menedżerów.

źródło: mat. prasowe

Post Comment

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Verified by ExactMetrics