Trudno jest być następcą Jána Bošnoviča, ale postaram się kontynuować jego pracę promocyjną Słowacji wśród Polaków – powiedziała w rozmowie z przedstawicielem portalu WaszaTurystyka.pl, Beáta Egriová. Beáta Egriová jest od 1 marca dyrektorem Narodowego Centrum Turystyki Słowackiej w Polsce. Jej kadencja potrwa 4 lata. Przypomnijmy, że zastąpiła ona na tym stanowisku Jána Bošnoviča, który został odwołany po 15,5 latach prowadzenia biura.
W rozmowie z przedstawicielem portalu waszaTurystyka.pl, Beáta Egriová powiedziała m.in.: „Zdaję sobie sprawę, że została rzucona na głęboką wodę. Nie jest łatwo zastąpić Jána Bošnoviča, który tu w Polsce jest legendą wśród branży turystycznej. Pierwszy rok zresztą będę polegała na planie, który on przygotował. Dopiero, gdy się ogarnę, poznam branże, poznam ludzi, poznam preferencje Polaków, przygotuję samodzielnie plan pracy Narodowego Centrum Turystyki Słowackiej na rok 2019.
Chcę jak najszybciej poznać jak najwięcej ludzi z polskiej branży turystycznej, z polskich mediów. Już niedługo jadę na targi turystyczne Globalnie do Katowic, gdzie będą się wystawiać słowackie regiony i miasta. Uczę się języka polskiego, codziennie jedną godzinę, staram się jak najwięcej osłuchać z waszym językiem.
Ministerstwo nie postawiło przede mną żadnych zadań w pierwszym roku., zobaczymy jak sobie dam radę.
Chcę położyć większy akcent na promocję w internecie, w social mediach.
Jestem pewna, że kiedy poznam lepiej Polaków, ich preferencje wakacyjne, potrzeby, sposoby spędzania wolnego czasu, dopasuję ofertę promocyjną. Chciałabym pokazać mnie znane miejsca na Słowacji, chciałabym, żeby zechcieli poznać lepiej Słowację.”
W tym roku Słowacy będą się wystawiać na targach Globalnie w Katowicach, Pikniku nad Odrą w Szczecinie, targach turystycznych w Opolu, World Travel Show w Nadarzynie i na Snow Expo i TT Warsaw w Warszawie.
Oprócz tego ze słowacką ofertą będą mieli okazję się zapoznać goście „Europy na widelcu” we Wrocławiu, Dni Słowackich w Krakowie.
Beáta Egriová podkreśliła, że w 2018 roku szczególny akcent Słowacy położą na promocję wypoczynku związanego z wodą. A więc mocniej będą promowane kąpieliska termalne, uzdrowiska, pobyty nad jeziorami, wszelkiego rodzaju aktywności związane z wodą. Polacy lubiący tego typu formy wypoczynku będą mogli lepiej poznać na przykład ofertę spływów Orawą, Dunajcem, Wagiem czy nowość – spływ przełomem Hornadu w Słowackim Raju.
Wyjazdy dla dziennikarzy i przedstawicieli biur podróży będą miały kilka tematów przewodnich: gastronomię, Słowacki Raj i Spisz, Trnawę i okolice, region bratysłwski
W 2019 roku Słowacy skupią się na promowaniu swoich win i turystyki z nimi związanej.
Beáta Egriová ma 28 lat. Studiowała ekonomikę w Velkim Mederze, zarządzanie ruchem turystycznym w Brnie i stosunki międzynarodowe w Bratysławie. Ostatnie dwa lata pracowała w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Rozwoju Regionalnego, któremu po likwidacji Słowackiej Agencji Ruchu Turystycznego (SACR) podlega sektor turystyki i promocja turystyczna. Biega, pływa, wędruje po górach i jeździ na nartach.
źródło: waszaturystyka.pl