Podczas ostatniej edycji targów turystycznych w Dubaju Arabian Travel Market 2022 (ATM) liderzy z branży badali długoterminowe prognozy rozwoju podróży i turystyki na Bliskim Wschodzie. Targi okazały się sukcesem i z ponad 100. procentowym wzrostem w stosunku do ubiegłego roku zgromadziły rzesze wystawców oraz przyciągnęły wielu odwiedzających.
-
ATM 2022 odwiedziło ponad 23 000 osób, co daje ponad 100 procentowy wzrost rok do roku
-
Ponad 30 000 uczestników, w tym 1500 wystawców i uczestników ze 150 krajów uczestniczyło w ATM 2022
-
Koncentrując się na przyszłości międzynarodowych podróży i turystyki, specjaliści badali perspektywy rozwoju dla transportu, hotelarstwa, spotkań, atrakcji i nie tylko
-
Innowacje, zrównoważony rozwój i nowe technologi były kluczowymi tematami podczas czterodniowego wydarzenia
Ponad 23 000 odwiedzających wzięło udział w 29. edycji Arabian Travel Market (ATM) 2022. Liiderzy branży zebrali się w Dubai World Trade Center (DWTC), dzieląc się spostrzeżeniami na temat przyszłości międzynarodowych podróży i turystyki.
Oprócz podwojenia liczby odwiedzających w stosunku do poprzedniego roku, ATM 2022 gościł 1500 wystawców i uczestników ze 150 krajów” – skomentowała Danielle Curtis, dyrektor targów ME w Arabian Travel Market. „Liczby te są szczególnie imponujące, biorąc pod uwagę, że w Chinach i innych miejscach wciąż trwają blokady. Co więcej, rozwój sektora podróży i turystyki w całym regionie Bliskiego Wschodu nie wykazuje oznak spowolnienia, a tylko w tym roku liczba kontraktów na budowę hoteli GCC ma wzrosnąć o 16 procent.
Według badań przeprowadzonych przez BNC Network, wartość projektów w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Arabii Saudyjskiej stanowiła 90 procent wszystkich regionalnych kontraktów hotelarskich przyznanych w 2021 roku. Po analizie przeprowadzonej przez Colliers International, która przewiduje, że w 2022 r. GCC przyzna kontrakty na budowę hoteli o wartości 4,5 miliarda dolarów, eksperci branżowi wzięli udział w ATM Global Stage na dyskusję panelową na temat przyszłości branży hotelarskiej w regionie.
Moderowany przez Paula Clifforda, redaktora grupy – Hospitality w ITP Media Group, panel dyskusyjny umożliwił przedstawienie spostrzeżeń Christophera Lunda, dyrektora – dyrektora ds. hoteli MENA w Colliers International; Marka Kirby, dyrektora ds. hotelarstwa w Emaar Hospitality Group; Tima Cordon, starszego wiceprezesa ds. regionu – Bliski Wschód i Afryka w Radisson Hotel Group; oraz Judit Toth, założycielki i dyrektor generalnej Vivere Hospitality.
Komentując potrzebę przyciągania i zatrzymywania talentów w sektorze hotelarskim na Bliskim Wschodzie, Cordon z Radisson Hotel Group powiedział: „Organizacje, które uzyskają to prawo, odniosą korzyści, ponieważ oczywiście wiemy, jak drogie jest pozyskiwanie nowych ludzi do naszego biznes i będzie jeszcze droższe, jeśli ich stracisz. Nie sądzę, żeby można było mówić o przyszłości przyjazdów bez mówienia o przyszłości talentów”.
Toth z Vivere zwrócił uwagę, że równie ważne jest edukowanie profesjonalistów z branży w zakresie priorytetów i sposobu myślenia młodszych pracowników oraz gości. „[Młodsze pokolenie] myśli zupełnie inaczej. Żyją w świecie kryptowalut i NFT. Jak będą mogli wnieść swoje pomysły i talenty do biznesu [hotelowego]? I pamiętajcie, z drugiej strony, twoi nowi i przyszli klienci również pochodzą z tego samego środowiska, z tymi samymi motywacjami i postrzeganiem świata. Chodzi więc o przyciągnięcie nowych talentów, które mają wspólną płaszczyznę z nowymi klientami”.
Mówiąc o stałym znaczeniu działań nacjonalizacyjnych, Mark Kirby z Emaar Hospitality Group powiedział: „Emiratyzacja współistnieje z tym, jak rozwijamy nasze zespoły kierownicze do obsługi hoteli. Skupiamy się na przywództwie na tym poziomie, aby pochodzić od wewnątrz, [korzystając z] wewnętrznych talentów. Fakt, że się rozwijamy i otwieramy nowe hotele, pomaga nam, ponieważ daje możliwość awansu obecnym członkom naszego zespołu”.
Czterodniowe wydarzenie na żywo zainaugurował Jego Wysokość Szejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum, prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego w Dubaju, prezes Dubai Airports, prezes i dyrektor naczelny Emirates Airlines oraz prezes grupy Dubai World. W sesji otwarcia programu, moderowanej przez Eleni Giokos z CNN, wzięli udział Issam Kazim, dyrektor generalny Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing; Scott Livermore, główny ekonomista Oxford Economics; Jochem-Jan Sleiffer, Prezes – Bliski Wschód, Afryka i Turcja w Hilton; Bilal Kabbani, szef branży — podróże i turystyka w Google; oraz Andrew Brown, Dyrektor Regionalny – Europa, Bliski Wschód i Oceania w Światowej Radzie Podróży i Turystyki (WTTC).
W dniu otwarcia targów odbyła się również pierwsza sesja forum ARIVALDubai@ATM, podczas której eksperci z branży badali rolę, jaką w kształtowaniu przyszłości globalnych podróży i turystyki odgrywają doświadczenia z podróży. Późnym popołudniem ministrowie ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Jordanii, Jamajki i Botswany wzięli udział w ATM Global Stage, aby omówić znaczenie inwestycji, technologii i integracji społecznej w rozwoju turystyki na Bliskim Wschodzie, w ramach Międzynarodowej Konferencji Turystyki i Inwestycji (ITIC). Ministerialny Okrągły Stół.
Drugiego dnia ATM 2022 wyżsi przedstawiciele Air Arabia i Etihad Aviation Group dołączyli do Johna Stricklanda z JLS Consulting podczas ATM Global Stage, żeby dyskutować na temat wydajności i zrównoważonego rozwoju w sektorze lotniczym. Późnym popołudniem Paul Kelly z D/A przedstawił swoją perspektywę, jak skuteczniej nawiązać kontakt z arabską publicznością podróżniczą. Pod koniec drugiego dnia platforma do udostępniania wideo „Welcome to the World” zapewniła do 500 000 USD inwestycji po wygraniu inauguracyjnego konkursu ATM Draper-Aladdin Startup Competition na ATM Travel Tech Stage.
W trzecim dniu ATM odbyły się sesje poświęcone tym, czego naprawdę chcą goście, turystyce sportowej, trendom w hotelarstwie, kulinarnym doświadczeniom, usługom podróżniczym opartym na metawersie, roli influencerów i nie tylko. Global Business Travel Association (GBTA) również zorganizowało dwa panele dyskusyjne trzeciego dnia, kładąc nacisk na zrównoważony rozwój i długoterminowe trendy w segmencie podróży służbowych. W ramach programu konferencji czwartego i ostatniego dnia ATM 2022, przedstawiciele Atlas, Wego Middle East i Alibaba Cloud MEA wzięli udział w ATM Travel Tech Stage, aby zbadać, jak dane zmieniają sprzedaż detaliczną w liniach lotniczych. Paneliści podzielili się spostrzeżeniami na temat tego, jak budować organizacje oparte na danych i dlaczego firmy, które z powodzeniem wykorzystują dziś dane dotyczące podróży, z największym prawdopodobieństwem odniosą sukces w dłuższej perspektywie.
Poranne sesje obejmowały sesję zorganizowaną przez WTM Responsible Tourism na ATM Global Stage, skupiającą się na tym, jak najnowsze innowacje można wykorzystać do promowania odpowiedzialnej technologii w podróżach i turystyce.
Zamykając tegoroczną edycję ATM, popołudniowe sesje obejmowały dyskusję na temat powrotu i wzrostu turystyki miejskiej. Ostatni dzień wydarzenia na żywo obejmował również ogłoszenie „Najlepszego projektu stoiska” ATM 2022 i „Nagrody People’s Choice Award”, które zostały wręczone SAUDII za futurystyczną i uderzającą koncepcję. Inne stoiska nagrodzone za ich twórczość to m.in. Wydział Kultury i Turystyki – Abu Dhabi, Jumeirah International, Ishraq International oraz TBS/Vbooking. „ATM 2022 zapewnił globalnemu sektorowi podróży i turystyki odpowiednią okazję do zebrania się w Dubaju i zbadania przyszłości naszej branży. Innowacje, zrównoważony rozwój, pozyskiwanie i utrzymywanie technologii oraz talentów będą miały kluczowe znaczenie dla jej długoterminowego sukcesu” – podsumował Curtis. Po sukcesie rozwiązania hybrydowego przyjętego w zeszłorocznej ATM nastąpiła trzecia odsłona ATM Virtual, która odbyła się w dniach od 17 do 18 maja.
Więcej informacji na temat ATM można znaleźć na stronie https://hub.wtm.com/category/press/atm-press-releases/.
Ogólne informacje o tegorocznym programie można znaleźć na stronie wtm.com/atm/en-gb.html.